جشنواره فجر اعتبار سینمای ایران است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ جواد افشار کارگردان سینما در گفتگویی با اشاره به بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: سینما و در کل رسانه ها در جهان امروز مهمترین وسیله برای تبادل اندیشه و فرهنگ به شمار می روند و هر چه بخش بین الملل جشنواره به صورت گسترده‌تر برگزار شود و فیلم های مختلف از کشورهای مختلف حضور داشته باشند این تبادل فرهنگ و اندیشه بیشتر خواهد بود.
وی در خصوص بازار جشنواره فیلم فجر بیان داشت: یکی از بهترین و موثرترین بخش جشنواره فیلم فجر بازار آن است. با شناختی که دارم در بازار فیلم فجر این فرصت برای سازندگان فیلم ها ایجاد می شود که از لحاظ اقتصادی خود را تامین کنند.
وی افزود: فروش فیلم ها به کشورهای دیگر، هم از بعد اقتصادی خوب است و هم از لحاظ تبادل فرهنگی تاثیرگذار است. از این طریق بسیاری از کشورها می توانند با سینمای ما آشنا شوند و با دیدگاه و رویکرد سینمای ما به ویژه از لحاظ اخلاقی و اعتقادی آشنایی پیدا کنند.
وی در ادامه حمایت از عرضه فیلم ها در بازارهای جهانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطمئنا بسیار خوب خواهد بود که بعد از جشنواره هم در زمینه فروش فیلم ها فعالیت وجود داشته باشد و هم برای بازار جشنواره فجر از ماه ها قبل برنامه ریزی شود تا نتایج موثرتری حاصل شود.
وی با تاكيد بر لزوم همدلي و همگرايي سينماگران و فعالان سينمايي گفت: قبل از اینکه شعار دهیم بهتر است که به خودمان بیاییم و از خودمان شروع کنیم. باید هر دو طرف سعی کنند از مواضع خود کوتاه بیایند نه اینکه از هر بلندگویی برای بیان دیدگاه های خود استفاده کنند. باید همه از خودشان شروع کنند و این کدورت ها را کنار بگذارند و با هم مهربان تر باشند.
وی افزود: جشنواره فجر برای سینمای ما شبیه به مسابقات تیم ملی فوتبال است. جشنواره فجر اعتبار سینمای ایران است و باید این فرصت را غنیمت شمرد. امیدوارم که دست اندرکاران سینما واقعا اینگونه فکر کنند و در این فرصت به حل اختلافات و رسيدن به همدلي بپردازند.
این کارگردان سینما در خصوص پخش دیجیتال فیلم ها در این دوره از جشنواره گفت: پخش فیلم ها به صورت دیجیتال یک بحث فنی است و باید کارشناسان درباره آن نظر دهند که چه تاثیراتی خواهد داشت. به هر حال امیدوارم که تجهیزات به روز دیجیتال تهیه شود و واقعا با تکنولوژی روز دنیا پیش برویم.
وی ضمن اظهار تردید در خصوص حضور بخش مستند در جشنواره فیلم فجر بیان داشت: در چند سال گذشته جشنواره های زیادی برای فیلم مستند برگزار شده است که تاثیرات مثبتی هم بر فیلم های مستند داشته است. به طور مثال جشنواره سینما حقیقت که به نوعی جشنواره معتبری است برای فیلم های مستند. با این حساب نمی دانم چرا باید فیلم مستند در جشنواره فجر هم باشد.
وی در پایان ضمن تاکید بر مستقل ماندن فیلم های مستند گفت: برای حفظ استقلال فیلم های مستند شاید بهتر باشد که این فیلم ها در جشنواره فجر نباشند و در جشنواره های مربوط به خودشان حضور داشته باشند تا شان این فیلم ها و فیلمسازان نیز حفظ شود. چون در اغلب موارد مخاطبان سینمای داستانی در جشنواره فجر به سراغ فیلم های مستند نمی روند و این رویه به فیلم ها صدمه وارد می کند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار