مدیرکل پیشگیریهای وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی توانسته مرجعیت خود را در امر پیشگیری به جامعه ثابت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل پیشگیریهای وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه، با اشاره به فلسفه شکل گیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم در کشورگفت: در سال 2002 طبق گزارش ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد نرخ رشد جرائم نسبت به نرخ رشد جمعیت بیشتر بود که این امر باعث شد این سازمان، کشورها را ملزم به تشکیل نهادی کند که امر جرم را شناسایی و پیشگیری کند.

 صادقی افزود: در کشور جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت 1389به دستور ریاست قوه قضائیه، معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی شکل گرفت و به تبع این معاونت در استان ها و زیر نظر رییس کل دادگستری استان تشکیل و شروع به کار کرد.

وی با اشاره به آمار پرونده های ورودی دستگاه قضایی گفت:طبق آمار ارائه شده ورودی پرونده در سال گذشته به دادگستری ها حدود 11 میلیون بوده است و این در حالی است که ما حدود 7 هزار نفر قاضی در سراسر کشور داریم. با مقایسه مختصری می توان نتیجه گرفت حجم پرونده در مقابل این تعداد قاضی بسیار زیاد است، بنابراین ناچار به امر پیشگیری هستیم./ب

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت:بهترین روش برای پیشگیری از جرائم، خوب اجرا کردن قوانین است. اگر در برخورد با مسائل قضایی، خوب تجزیه شوند و بر اساس قانون حکم صادر شود و به نحو شایسته ای حکم صادره اجرا شود یقینا این فرآیند می تواند به عنوان بهترین عامل بازدارنده و پیشگیرانه عمل کند.

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه با اشاره به جرائم خاص استان گفت:در سال جاری تقریبا هیچ جرم خاصی در استان کرمانشاه اتفاق نیفتاده است که این مهم به برخوردهای قاطع و جدی دستگاه قضایی استان با جرائم خاص بر می گردد خصوصا اجرای احکامی که در ملاعام برگزار شد و رضایت مردم را نیز به دنبال داشت.

برچسب ها: کرمانشاه ، قضا ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.