رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان اصفهان از برگزاری نخستین همایش ملی سفر ایمن به منظور تسریع در روند اجرای قطار های پر سرعت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان کسائیان  با اشاره به اینکه این همایش در 25 آذر ماه امسال برگزار می شود افزود : صرفه جویی اقتصادی ، کاهش تلفات جاده ای از مهمترین دلایل برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه سالانه 28 تا 30 هزار نفر بر اثر رانندگی در کشور ما کشته می شوند افزود : راهکار های مناسب برای حل این معضل احداث و راه اندازی قطار پر سرعت است .

وی از دیگر محاسن اجرای طرح قطار پر سرعت را میزان مصرف سوخت در وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت : قطار پرسرعت صرفه جویی در مصرف سوخت و بهره وری اقتصادی را به همراه خواهد داشت .

در این نشست محمد رضا رجالی مدیر عامل انجمن حمایت از قطار های پرسرعت در خصوص همایش 25 آذرماه گفت : این همایش با هفت محور با حضور مسئولین استانی و کشوری بر گزار می شود .

رجالی ادامه داد : مهمترین محور های همایش مهندسی فرهنگی و آموزشی در سفر ایمن ، راهکار برون رفت از بحران ، نا امنی ناوگان حمل و نقل برون شهری و تعادل اقتصاد پویا و حمل و نقل توسعه یافته است.

مدیر عامل انجمن توسعه قطار های پر سرعت با بیان اینکه در سال 1375 بحث احداث این قطار در جاده اصفهان تهران به عنوان پر تردد ترین جاده کشور مطرح شد گفت : این طرح در سال 1379 تصویب شد و تا کنون 30 درصد از عملیات ریل گذاری آن انجام شده که این روند بسیار کند بوده است .

وی گفت راه اندازی قطار های تند رو تأثیرات مثبت بلند مدت به همراه خواهد داشت .

گفتنی است نخستین همایش سفر ایمن با محور توسعه خطوط پرسرعت ریلی کشور 25 آذر ماه در اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن استان اصفهان برگزار می شود ./ع

برچسب ها: اصفهان ، برگزاری ، همایش ، ملی ، سفر ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.