نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه برخي خواص حتي تا شش ماه پس از فتنه، هنوز موضعشان را اعلام نکرده بودند و در پاسخ به دليل عدم ارائه مواضعشان گفته بودند که ما نخواستيم در اختلاف بين دو کانديدا دخالت کنيم، گفت: اين حرف‌ها تا يک هفته پس از انتخابات، قابل قبول بود اما پس از مشخص شدن تقابل بين حق و باطل، بايد مواضع صريحي اتخاذ مي‌کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج طلاب که صبح امروز در سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، طلاب را هاديان جامعه خواهند و تصريح  کرد: در اين جايگاه اگر فرد وارد دست انداز شود در حقيقت جامعه را به دست انداز مي‌اندازد.

وي افزود: کسي که جامعه را هدايت مي‌کند بايد به تمام مسائل زمان، بصيرت داشته باشد؛ به ويژه زماني که ولايت فقيه، رهبر و پيشواي جامعه است بايد با بصيرت، ولايت‌مداري لازم را در تصميم‌هاي خود نشان دهد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اگر به هر دليلي خواص از حرکت ايستاده يا متحول شوند ديگر نمي‌توانند پيشتاز هدايت در جامعه باشند.

وي در پاسخ به سؤال کساني که پرسيده بودند "چرا به برخي خواص که قبلا پيشتازان هدايت جامعه بودند نگاهي شفاف نداريد"، تصريح کرد: اين خواص خودشان شفاف نبوده و موضعي صريح نشان ندادند، برخي از آنان حتي تا شش ماه پس از فتنه هنوز موضعشان را اعلام نکرده بودند و در پاسخ به دليل عدم ارائه مواضعشان گفته بودند که ما نخواستيم در اختلاف بين دو کانديدا دخالت کنيم.

سعيدي ادامه داد: اين حرف‌ها تا يک هفته پس از انتخابات، قابل قبول بود اما پس از مشخص شدن تقابل بين حق و باطل، بايد مواضع صريحي اتخاذ مي‌کردند.

وي الزامات پيشتازي روحانيون براي هدايت جامعه را درک مناسب از منويات مقام معظم رهبري دانست و تصريح کرد: در بسياري از مواقع ممکن است که ايشان صلاح ندانند که ديدگاهشان را صريح بيان کنند، همان طور که امام حسين(ع) در جريان عاشورا تمام اسرار خود را بازگو نکرد، اما مهم شناخت مشي رهبري است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به مراتب ولايت‌مداري ياد آور شد: آنهايي که عمارگونه به ميدان آمده و در دفاع از حق فرياد زدند، با کساني که با فاصله و تاخير آمده‌اند بسيار متفاوت هستند.

وي دومين شرط براي روحانيت پيشتاز در هدايت جامعه را زمان‌شناسي دانست و افزود: برخي از افراد مي‌توانند به جلوتر از زمان نگرش داشته و حرکت کنند، همان گونه که مقام معظم رهبري و امام راحل با ديد وسيع خود دهه‌هاي بعد از زمان خويش را پيش‌بيني مي‌کرده و براي اوضاع آن برنامه‌ريزي داشته‌اند.

سعيدي سومين ويژگي روحاني پيشتاز را راه‌شناسي دانست و اظهار داشت: مسيرهاي زيادي براي هدايت مردم وجود دارد، اما اينکه کدام يک خط اصلي امام و ولايت فقيه است و چگونه مي‌توان در آن مسير گام برداشت، مسئله‌اي بسيار مهم است.

وي تصريح کرد: برخي تعمدأ با تکيه بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از موقعيت‌هاي به دست آورده از نظام سوء استفاده مي‌کنند و برخي با بي اطلاعي‌شان زمينه را براي سوء استفاده دشمن فراهم مي‌آورند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، جبهه‌شناسي را ديگر ويژگي روحاني پيشتاز در هدايت جامعه برشمرد و ادامه داد: پيدا کردن جبهه حق، کاري بسيار سخت است که تنها از محور ولايت امکان‌پذير است.

وي ياد آور شد: سکوت برخي خواص گاهي مي‌تواند جرياني بسازد که ميليون‌ها انسان را به گمراهي بکشاند.

حجت الاسلام سعيدي فلسفه بسيج طلاب را پيدا کردن نخبگان و برجستگان در جامعه روحانيت دانست و تاکيد کرد: بسيج طلاب مانند بسيج اساتيد، نقشي ويژه در هدايت جامعه دارد.

وي با تاکيد بر لزوم آشنايي طلاب با رشته‌هاي مختلف و تخصصي تصريح کرد: بسيج طلاب، مجموعه تخصصي ويژه‌اي است که بايد ارزش‌هاي انقلاب در سپاه، بسيج و سراسر کشور هر چه بيشتر اشاعه دهد.

وي تابعيت محض از ولايت فقيه را منوط به ترويج صحيح فرهنگ ولايت‌مداري از سوي جامعه روحانيت خواند و افزود: مرزبندي و نقش بسيج طلاب بايد با ديگر اقشار مشخص شود و شناخت جامعه انقلابي از اين قشر مي‌تواند باعث برآورده شدن انتظارات مردم از اين قشر باشد.

نماينده ولي فقه در سپاه پاسداران با تاکيد بر لزوم تشکلي از بسيج طلاب براي حضور در حوادث مترقبه خاطرنشان کرد بايد بسيج طلاب براي تمام سوالات جامعه جواب لازم را داشته باشد.

وي تبحر در گفتمان ديني را ديگر انتظارات ملت ايران از جامعه روحانيت دانست و تصريح کرد: مشکل عمده جامعه امروز، برگزار نشدن کامل و صحيح گفتمان ديني و ارائه دلائل کافي براي شبهات و شناساندن دين به مردم بوده که متاسفانه تبحر لازم در اين زمينه کم است و بايد براي اين کار، نيروهاي متخصصي تربيت شوند.

سعيدي در پايان خاطرنشان کرد: يک روحاني بايد به فضاي مجازي، زبان‌هاي بيگانه و فناوري‌هاي روز آشنا بوده و تبحر لازم را در اين زمينه داشته باشد و براي مقابله با بحران‌ها آمادگي لازم را در خود بپروراند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: ولایت ، سعیدی ، تودیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار