معاون اول رئیس جمهور با بيان اينکه دولت، سال گذشته وعده ایجاد 2 میلیون و 500هزار فرصت شغلی را داده بود اما متاسفانه عده‌ای تلاش کردند با طعنه و کنایه در مسیر دولت، مانع ایجاد کنند، گفت: وقتی گفته می‌شود که مسکن زلزله‌زدگان، ظرف 2 ماه ساخته می‌شود یعنی اگر 2 ماهه نشود حتما سه ماهه انجام خواهد شد، اما برخی تلاش می‌کنند دائما دولت را زیر سوال ببرند و خدماتش را نادیده بگیرند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی صبح امروز(سه‌شنبه) در همایش «توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و شکرانه توانمندسازی اقتصادی 100 هزار خانواده مورد حمایت» طرح‌ها و برنامه‌های اشتغالزای کمیته امداد را الگویی ممتاز خواند و گفت:‌ این برنامه‌ها باید بعنوان برگی زرین از انقلاب اسلامی ارائه شود.

رحیمی طرح‌های اشتغالزا و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را گامی در جهت فقرزدایی در کشور دانست و افزود: متأسفانه بدلیل برخی مشکلات داخلی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه در این مسیر توقف ایجاد شد که باید با سرعت بیشتر به این راه ادامه دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی، طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: دولت، سال گذشته وعده ایجاد 2 میلیون و 500هزار فرصت شغلی را داده بود اما متاسفانه عده‌ای تلاش کردند با طعنه و کنایه در مسیر دولت، مانع ایجاد کنند.

وی افزود: وقتی دولت رقم 2میلیون و  500هزار را هدف‌گذاری می‌کند بدان معنا است که حداقل 2 میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و وقتی گفته می‌شود که مسکن زلزله‌زدگان، ظرف 2 ماه ساخته می‌شود یعنی اگر 2 ماهه نشود حتما سه ماهه انجام خواهد شد، اما برخی تلاش می‌کنند دائما دولت را زیر سوال ببرند و خدماتش را نادیده بگیرند.

رحیمی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و بانکی گفت: تخلفی که در نظام بانکی کشور رخ داد باعث شد مدیران بانک‌ها با قدرت و جدیت گذشته وارد عرصه اشتغالزایی نشوند، اما بانک‌ها باید با مشارکت هرچه بیشتر، اعتبارات لازم را در بخش‌های اقتصادی کشور تزریق کنند تا بتوان در زمینه اشتغالزایی موفق شد.

وی اضافه کرد: البته باید با تخلفات و خطاها بطور جدی برخورد شود اما این نباید باعث شود که در پیشبرد امور اقتصادی کشور توقفی ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هرچه در تنگنا قرار گیریم پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: تحریم دشمنان به دلیل دستیابی به دانش هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در کشور است.

رحیمی پیشرفت‌های ملت ایران را عاملی برای نگرانی و اعمال تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ دانست و افزود: ملت ایران در حال حاضر از لحاظ تولیدات علمی رتبه نخست را در منطقه دارد و ظرف 6 ،‌ 7 سال آینده در این زمینه در مقام چهارم جهانی خواهد ایستاد.

وی در ادامه با بیان اینکه اشتغالزایی نقشی اساسی در کشور دارد و بهترین راه، مبارزه با گرفتار شدن جوانان به فساد و مواد مخدر است، از مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌به دلیل اجرای طرح‌های موفقیت‌آمیز در ایجاد اشتغال و خودکفایی 100هزار نفر از افراد تحت پوشش، تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از طرح ساماندهی و توسعه اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر رونمایی شد و از صاحبان طرح‌های برتر و حامیان اشتغال و کارآفرینی با اهداء لوح سپاس قدردانی گردید.

همچنین لوح سپاسی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به پاس قدردانی از زحمات معاون اول رییس جمهور کشورمان بعنوان حامی ایجاد اشتغال اعطا شد .

گفتنی است رحیمی پیش از آغاز مراسم از نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های خود اشتغالی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) که در حاشیه این همایش برپا شده بود بازدید کرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار