معاون امور بین المللی فدراسیون اسکی برنامه های پیش روی این فدراسیون را تشریح کرد: برنامه هایی که در هر 3 رشته صحرا نوردی، اسنوبرد و آلپاین دارای تورنمنت ها و مسابقاتی است.

حسین موسوی پور در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  9 سال است که مسابقات اسکی داخل کشور زیر نظر نماینده فنی فدراسیون جهانی به صورت لیگ برگزار می شود و در سایت و تقویم فدراسیون جهانی ثبت می شوند. ورزشکاران اسکی کشور در هر مسابقه پوئنی دریافت می کنند که از همین پوئن و امتیازها در مسابقات المپیک و قهرمانی دنیا و کاپ اروپا استفاده می کنند.  
 
وی تاکید کرد: اسکی بازان کشور در هر 3 رشته اسنوبرد،‌صحرا نوردی و آلپاین فعال هستند و نماینده فدراسیون جهانی TD برای هر مسابقه حضور دارند و مسابقات را رسمی می دانند و نتایج را به سایت فدراسیون جهانی اعلام می کنند.  
 
موسوي پور بیان داشت: مسابقات داخلی کشور تا سال 82 چندان رسمی نبود ولی حالا طبق قوانین فدراسیون جهانی و تحت نظر ناظران این فدراسیون هستیم و سهم بسیاری از پیست های کشور دارای تاییدیه فنی هستند.  
 
وی افزود: این تاییدیه فنی به سطح اختلافات، اختلاف ارتفاع و مسیر پیست ها و عوامل دیگری ارتباط دارد.  
 
معاون امور بين المللي فدراسيون اسکي تاکید کرد: اسکی کشور تا جایی پیشرفت داشت که میزبان مسابقات قهرمانی جوانان بودیم و هم چنین به راه اندازی کمپ تمرینی برای کل کشورهای آسیایی در پیست دیزین هستیم.
 
*با یک شرکت بلغاری قرار داد بیمه بسته ایم  

وی در خصوص بیمه ملی پوشان عنوان کرد: شرکت های بیمه های مسافرتی، بیمه اسکی را تحت پوشش قرار نمی دهند و همین باعث شد تا با یک شرکت بیمه بلغاری مذاکراتی انجام دهیم و آن ها تیم ما را برای مسابقات برون مرزی بیمه کنند. این بیمه به کلیه امور اعزام و ورود ورزشکاران خارجی و... مربوط می شود.  
 
*از معدود کشورهای صاحب 2 حق رای هستیم  

موسوی پور در خصوص فدراسیون بیان داشت: ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی نماینده فنی فدراسیون جهانی اسکی است و پس از دکتر محسنی تنها نفری است که توانسته مقام جهانی کسب کند . علاوه بر این ما کرسی های مختلفی در جهان داریم.  
 
وی تصریح کرد: 10 تا 15 فدراسیون در رای گیری فدراسیون جهانی دارای 2 حق رای می باشند که فدراسیون اسکی نیز در کنار کشورهای صاحب رای مثل اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه و... دارای 2 حق رای می باشد.
 
*شروع مسابقات بیش رو از زبان موسوی پور  
موسوی پور در خصوص تورنمنت های پیش روی اسکی بیان داشت: در اواسط بهمن ماه،‌مسابقات قهرمانی جهان در رشته آلپاین با حضور 4 ورزشکار آقا و 4 ورزشکار خانم برگزار می شود.  
 
هم چنین در صحرانوردی نیز در اواخر بهمن در ایتالیا با 4 آقا و 4 خانم برگزار می شود که البته مسابقات انتخابی این رشته در 27 و 28 آذر ماه برگزار می شود.  
 
وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان آسیا نیز اواسط اسفند ماه برگزار می شود که اردوی آن از هفته بعد تشکیل می گردد.  
 
وی افزود: هم چنین در رشته اسنوبرد نیز تیم ملی در حال حاضر در ایتالیا در اردو به سر می برد که اعضای تیم،‌حسین کلهر فرزند یونس و سید باقر صید مربی و رئیس کمیته اسنوبرد حضور دارند. 

*مسابقات کاپ اروپا و جام جهانی
 

وی ادامه داد: هم چنین در این رشته مسابقات کاپ اروپا و مسابقات جام جهانی را در پیش رو داریم که مسابقات جام جهانی 20 و 21 دسامبر برگزار می گردند.  
 
موسوي پور ادامه داد: امیدوارم اسکی بازان ما در هر سه رشته آلپاین،‌صحرانوردی و اسنوبرد بتوانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و با کسب مدال هم چون سابق برای اسکی کشور افتخار آفرینی کنند.  
 
معاون امور بين المللي فدراسيون اسکي خاطر نشان کرد: اسکی کشور امروز در بهترین شرایط خود به سر می برد و اسکی بازان هم از لحاظ فنی و هم روحی – روانی در شرایط خوبی به سر می برند و امیدوارم آنها بتوانند در این رقابت های بین المللی دوباره ثابت کنند که پیشرفت بوکس کشور بسیار چشم گیر بوده است./مح
برچسب ها: موسوی ، اسکی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار