شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافران و گردشگران زمستانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

گردشگرانی که می خواهند رودخانه زاینده رود را در کنار حجم زیاد برف و سرما تماشا کنند، باید سفری زمستانی به شهرستان کوهرنگ را تجربه نمایند.
تونل کوهرنگ، آبشار تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، فضاها و سکونتگاه های عشایری، ارتفاعات زردکوه بختیاری، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما، آبشار شیخ علیخان، روستای سر آقا سید، جنگل های بازفت، ایلراه پلکانی، پل خدا آفرین و ... از جاذبه های دیدنی طبیعی شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان محسوب می شود.

همه ساله، با بارش برف و راه افتادن پیست اسکی چلگرد که یکی از پیست های معروف زاگرس است، افراد زیادی از مناطق مختلف کشور و حتی از خارج ار کشور، برای ورزش اسکی به کوهرنگ سفر می کنند.

این پیست اسکی، با بارش های برف پاییزی، زودتر از فصل زمستان راه اندازی می شود.

سه هتل و هتل آپارتمان، با 152 اتاق، آماده پذیرایی از میهمانان زمستانی و دوستداران طبیعت در شهرستان کوهرنگ است.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری در شمال این استان است که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز استان ) واقع گردیده است.

شهرستان کوهرنگ که در تمام فصول سال زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارد، از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری و یکی از زیباترین شهرستان ها و مناطق کشور است.

این شهرستان به خاطر وجود نعمت های خدادادی و جاذبه های طبیعی و اکوتوریسیم، سالانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر کشور است.

دشت لاله های واژگون در 12 کیلومتری چلگرد هم از مهم ترین مناطق گردشگری شهرستان کوهرنگ است که در فصل بهار، بسیار دیدنی و محل حضور انبوه مسافران و گردشگران است.

وسعت زیاد 3400 هکتاری، پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، رویش لاله‌های واژگون ( اشک مریم ) قرمز و زرد، و نزدیکی به دیگر جاذبه‌های قطب سیاحتی کوهرنگ، از این منطقه، تفریحگاه بسیار مناسبی ساخته است.

شهرستان کوهرنگ که یکی از مناطق برفگیر محسوب می شود، حدود 6 الی 8 درصد آب کشور را هم تأمین می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.