در واحدهای ریخته گری استان اصفهان 5هزار نفر مستقیم و 8هزار و 500 نفر غیرمستقیم مشغول به کارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس انجمن صنایع همگن ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این مطلب، اظهار کرد: اصفهان قطب صنعت فولاد و ریخته گری کشور است و این صنعت، سهم بالایی در ایجاد اشتغال و درآمد برای استان داشته است.

سید حسن موسوی اعلام کرد: بیشتر واحدهای ریخته گری استان اصفهان با 40 تا 60 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

وی افزود: اغلب واحدهای این صنعت در استان نیمه فعالند و تعدادی هم به دلایلی مانند بدهی و نبود نقدینگی در خطر تعطیلی قرار دارند.

رییس انجمن صنایع همگن ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: این واحدها برای جبران کمبود نقدینگی خود به ریخته گری شمش فولاد که فروش محصول آن به صورت نقدی است، رو آورده اند که در حال حاضر این روش هم با توجه به افزایش قیمت قراضه و کاهش قیمت شمش فولادی مقرون به صرفه نیست.

موسوی اعلام کرد: 10 تا 15 درصد از هزینه تهیه مواد اولیه این صنعت، به واردات مواد اولیه مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 98 درصد از محصولات تولید شده این صنعت، به مصرف داخلی می رسد تاکید کرد: در صورتی که مشکلات این صنعت حل شود توان تولید واحدهای ریخته گری بخش خصوصی کشور تا 3 میلیون تن انواع محصول در سال می باشد در حالی که اکنون این میزان یک میلیون تن است.

رییس انجمن صنایع همگن ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اذعان کرد: با شرکت در نمایشگاه های خارجی، دعوت از شرکت های خارجی برای بازدید از واحدها و شرکت در تورهای صنعتی خارجی سعی کرده ایم محصولات خود را به مصرف کنندگان برون مرزی معرفی کنیم اما متاسفانه به دلیل شرایط موجود چندان موفق نبوده ایم.

موسوی با بیان اینکه اغلب مشکلات این صنعت، چالش های عمومی همه صنایع را شامل می شود، گفت: از جمله این مسائل، بخشنامه های روزانه، نرخ بالای سود بانکی و اقتصاد دولتی هستند.

وی در خصوص کیفیت محصولات تولیدی این صنعت گفت: اغلب واحدها گواهینامه کنترل کیفیت دارند و مشتریان هم توسط ناظر، کیفیت محصول را کنترل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری بعضی اختیارات ستاد تسهیل به استانداری استان ها و نیز واگذاری اختیار تشکیل کارگروه های بانکی و مالیاتی به خانه صنعت و معدن استان از طریق استانداری، از جمله اقدامات مفید مسوولان برای حل مشکلات صنعت بوده است./س

برچسب ها: اصفهان ، اشتغال ، صنعت ، ریخته ، گری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.