در عوامل تاثیرگذار بر یادگیری موثر آموزش علوم پزشکی، اساتید جزء مهمترین عامل انگیزه ساز هستند.

سمیه رستمی مسکوپایی، کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یادگیری فعال و پایدار آموزش علوم پزشکی با هدف ایجاد انگیزش در زمان یادگیری یک ضرورت جدی محسوب می گردد.

وی گفت: عوامل بسیار زیادی بر یادگیری فراگیران اثرگذار است که شناسایی و آگاهی از عوامل انگیزشی آموزش علوم مرتبط پزشکی به سیاست گذاران آموزشی کمک خواهد نمود تا در تعیین، دستیابی و برنامه ریزی اهداف عالی آموزشی برای فراگیران در محیط های آموزشی موفق تر باشند.

رستمی تصریح کرد: با شناخت همه جانبه علل موثر می توان بر ارتقاء کیفی آموزش در شرایط بحران آموزشی کشور و همچنین تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارشناس در کلیه رشته های آموزش علوم پزشکی ایجاد قدم موثری برداشت.

این کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی اظهار کرد: در عوامل تاثیرگذار بر یادگیری موثر آموزش علوم پزشکی، اساتید جزء مهمترین عامل انگیزه ساز هستند و با توجه به توسعه و پیشرفت روزافزون علوم بهداشتی و پزشکی بایستی دانشگاه ها و درحوزه کوچکتر دانشکده ها زمینه ایجاد انگیزه لازم برای یادگیری پایدار و کارا را برای فراگیران به عنوان هدف اساسی آموزشی مورد توجه قرار دهند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار