بخش چشم انداز بين المللي جشنواره فيلم مقاومت هفته گذشته با حضور تعدادي از مديران و سينماگران كشور در تركيه و در شهر آنكارا برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت؛ محمد خزاعي دبيراين رويداد مهم سينمايي كه به همراه هياتي از هنرمندان و سينماگران به كشور تركيه سفر كرد درگفتگويي با تشريح برنامه ها و اهداف برون مرزي جشنواره فيلم مقاومت طي گزارشي برگزاري جشنواره را دركشور تركيه خوب و موفق توصيف كرد و افزود: اين جشنواره در آنكارا با توجه به بازخوردهاي رسانه اي و فضاي تعاملي فعالان سينمايي دو كشور با استقبال خوبي روبه رو شد.البته، كشور تركيه در دوره پيشين جشنواره فيلم مقاومت هم ميزبان فيلم هاي دفاع مقدس ايران بود و پيش بيني ما هم اين بود كه با توجه به برنامه ريزي و همكاري مديران سينمايي و مسئولان سفارت ايران و رايزني فرهنگي اين بار هم با استقبال رو به رو شود.
وي ادامه داد: شك نكنيد ظرفيت سازي بين المللي براي سينماي مقاومت يك استرتژي لازم است.
به گفته وی، فراهم شدن فرصت معرفي ارزش هاي سينماي مقاومت ايران و اكران چند فيلم سينمايي خوب، برپايي نشست هاي مشترك با مديران و سينماگران تركيه و برگزاري جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه هاي بوده كه  در هفته فيلم مقاومت ايران در تركيه صورت گرفت و در زمينه شناسايي سينماي ايران نتايج خوبي به همراه داشته است.
وي ادامه داد: قطعا، فضاي مناسبي براي تبادل ديدگاه ها و تجارب هنرمندان و نيز، بستر خوبي براي شناسايي ظرفيت هاي حوزه سينماي مقاومت در كشور همسايه بوجود آمده و اين نگاه، كمك مي كند تا به گسترش زمينه هاي همكاري به لحاظ برگزاري اين گونه همايش ها و نشست ها و نيز، توليدات مشترك منجر گردد.
دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس، با اشاره به اكران تعدادي از آثار سينمايي حوزه مقاومت در اين هفته فيلم يادآور شد: شكارچي شنبه / پرويز شيخ طادي، بيگانگان / عباس رافعي،  قلاده‌هاي طلا / ابوالقاسم طالبي، آن مرد آمد/ حميد بهمني، آخرين ملكه زمين/ محمدرضا عرب و ... از جمله فيلم هايي است كه در طول روز هاي برپايي اين هفته فيلم در تركيه اكران  شد و با استقبال سينمادوستان و اهالي رسانه قرار گرفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار