وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز به منظور شرکت در نشست 162 اوپک تهران را به مقصد وین ترک کرد تا در نشست بررسی سیاست های تولید اوپک و انتخاب دبیر کلی شرکت کند.

رضا پدیدار، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: صد و شصت و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) فردا (22 اذر) در مقر دائمی این سازمان در وین اتریش برگزار می شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه نشست 162 اوپک، افتتاحیه نشست 162 اوپک با حضور وزیران نفت کشورهای عضو اوپک ساعت 12:30 بعداز ظهر چهارشنبه (22 آذر) آغاز به کار می کند و ساعت 14:30 به وقت تهران نشست پشت درهای بسته و با حضور وزیران اوپک برای تصمیم گیری در باره سیاست های تولید این سازمان برگزار می شود.

پدیدار اظهار داشت: اعضای اوپک در نشست 162 این سازمان درباره دو محور اصلی تعیین سیاست تولید و انتخاب دبیرکل جدید به بحث و گفت و گو می پردازند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین نوذری، وزیر نفت پیشین را به عنوان نامزد سمت دبیرکلی اوپک به دبیرخانه این سازمان معرفی کرده است.

عربستان سعودی ماجد منیف، نماینده هیئت عامل این کشور در اوپک و عراق سمیر الغضبان، مشاور ارشد نخست وزیر در امور انرژی را به عنوان نامزدهای خود برای سمت دبیر کلی اوپک معرفی کرده اند.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، تاکید کرد: هر یک از این نامزدها برای انتخاب به عنوان دبیرکل جدید اوپک به اجماع کامل اعضا نیاز دارند و همین موضوع تا حدودی تصمیم گیری در این باره را دشوار کرده است.

پدیدار گفت: همچنین نشست مطبوعاتی نشست 162 اوپک برای اعلام نتایج این  نشست با حضور عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک و عبدالکریم لعیبی، رئیس دوره ای اوپک و وزیر نفت عراق ساعت 16:30 روز چهارشنبه برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: دبیرخانه اوپک دارای چند عضو دارد که شرایط اقتصاد جهانی و مسایل عرضه و تقاضا و واقعیت بازار تولید نفت در اوپک را بررسی می کند. 

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، تصریح کرد: به نقش اوپک باید بیشتر به عنوان عوامل غیر سیاسی پرداخته شود شاید نمایندگان هیئت ایرانی در این اجلاس با پرهیز از اثرگذاری سیاسی به واقعیت های اقتصاد انرژی بپردازند.

وی تاکید کرد: باید از نفت خام بصورت بهینه استفاده کرد تا نسل فعلی و آینده بتوانند از آن بهره مند شوند چرا که یک ثروت ملی تلقی می شود.

پدیدار خاطر نشان کرد: ثروت ملی را باید در زیرساخت های تولیدی  و توسعه اقتصادی بکار گرفت./عب
برچسب ها: نفت ، ایران ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار