ششمین جشنواره ملی دو سالانه نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور با سه رویکرد تبلیغی، ترویجی و پژوهشی که در فضای مجازی امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر دبیر این جشنواره در جمع اصحاب رسانه گفت: این جشنواره با سه رویکر‌د ترویجی، تبلیغی و پژوهشی و در سه بخش اساتید، دانشجویان و بین الملل با برنامه ها و مسابقات متنوع در محورها و زمینه های پژوهشی، ادبی،‌هنر و رسانه، مسابقات مفاهیم و... فعالیت نموده است.  
 
وی عنوان کرد: دبیر خانه مرکزی این جشنواره همزمان با عید سعید غدیر سال 90 تشکیل و فعالیت خود را پس از تعیین اهداف‌، ساختار و بررسی نحوه برگزاری و آیین نامه اجرایی جشنواره آغاز و با برنامه ریزی و تلاش جدی همکاران دبیر خانه در نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری این مهم به نحو مناسبی انجام پذیرفت.  
 
دادگر افزود: با برنامه ریزی و تلاش های فراوان طراحی وب سایت این جشنواره به نام صراط علی (serate ali.com) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی آغاز و با ضریب ایمنی مناسب رسما در فضای مجازی فعالیت خود را شروع کرد.  
 
وی یادآور شد: طبق زمان بندی اعلام شده قبلی در تاریخ 15/1/91 وب سایت رسمی جشنواره فعالیت خود را جهت دریافت آثار آغاز نموده و از همان روز نخست با استقبال چشمگیر علاقه مندان مواجه گردید و همزمان تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره انجام پذیرفت.  
 
وی تصریح کرد: برخی از مسابقات از جمله مسابقه مفاهیم،‌مسابقه پیامکی، بروشور خوانی،‌حفظ کلمات قصار، سودوکوی مفاهیم نهج البلاغه، و.....مطابق زمان بندی های اعلام شده به صورت سراسری برگزار و پس از اتمام زمان بندی با انجام قرعه کشی و تعیین نفرات برتر اسامیشان از طریق وب سایت جشنواره اعلام شد.  
 
دادگر اذعان داشت: براساس زمان بندی پایانی ششمین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور ارسال و دریافت آثار در تمام بخش ها تا تاریخ 15/6/91 از طریق وب سایت جشنواره ادامه یافت و در طول برگزاری جشنواره مسابقات کلیه بخش ها به جز بخش بین الملل که تعداد آثار به حد نصاب نرسیده بود با استقبال چشم گیر دانشگاهیان شرکت کننده مواجه شد.  
 
وی ادامه داد: کلیه آثار رسیده در محورها و قالب های گوناگون در دو بخش اساتید و دانشجویان تفکیک و دسته بندی شد .
 
وی افزود: براساس توان تخصصی اساتید و هیئت محترم داوری فرم های تخصصی داوری هر مسابقه که متناسب با نوع اثر با شاخص های استاندارد طراحی و داوری آثار در دو مرحله اجمالی و نهایی صورت پذیرفت.  
 
دبیر جشنواره اظهار داشت: اسامی برگزیدگان هر استان به تفکیک دانشگاه ها به همراه جوایز و تندیس جشنواره ویژه نفرات برتر به دبیر خانه استانی سراسر کشور ارسال می گردد تا در صورت امکان در قالب یک نشست استانی با حضور روسای محترم دانشگاهها و مسئولان محترم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و نیز مسئولین فرهنگی دانشگاهها و استان از ایشان تقدیر به عمل آید.  
 
دادگر خاطر نشان کرد: پیرو رهنمود معاونت محترم فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با عنایت به سال اقتصاد مقاومتی و ضرورت صرفه جویی مراسم افتتاحیه این جشنواره در فضای مجازی برگزار می شود که براین اساس حدود صد میلیون تومان صرفه جویی در هزینه ها به عمل خواهد آمد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار