دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با اشاره به ظرفيت‌هاي بالقوه اجلاس اساتيد دانشگاه‌هاي مسلمان و بيداري اسلامي گفت: اين فرصتي براي انديشمندان مسلمان جهان است تا با يکديگر تحولات منطقه‌اي را در فضايي به دور از فضاي سياسي بررسي کرده و راهکارهاي حل چالش‌هاي منطقه‌اي دست يابند.

مهدي اميريان دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد مثبت دستگاه ديپلماسي و دستاوردهاي تحولات بيداري اسلامي گفت: دستگاه ديپلماسي کشور توانست انتظارات ملت و مقام معظم رهبري را در رابطه با بحث بيداري اسلامي به طور احسن دنبال کند.

دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت دستاوردهاي اجلاس را در زمينه حل مسائل منطقه‌اي در خاورميانه گفت: بررسي بيداري اسلامي از نظر علمي و آکادميک اقدام مثبتي است که از سوي دستگاه ديپلماسي صورت گرفته است و  دستاورهاي عمده‌اي به همراه خواهد داشت و اين امر مي‌تواند کمک شاياني به احل بحران‌هاي موجود در منطقه انجام دهد.

وي با اشاره به نقش برجسته تحولات بيداري اسلامي در خاورميانه و تلاش غرب براي مصادره کردن اين دستاورد خاطر نشان کرد: رصد علمي تحولات بيداري اسلامي زمينه مصادره و انحراف  اين جريان را از سوي دشمنان از بين برده است و اين اجلاس يکي از ابتکارات جمهوري اسلامي ايران است که اميدواريم تداوم داشته باشد.

اميريان با اشاره به ظرفيت‌هاي بالقوه اجلاس اساتيد دانشگاه‌هاي مسلمان و بيداري اسلامي تصريح کرد: تداوم اين برنامه‌ها باعث خواهد شد تا فرصتي براي انديشمندان مسلمان جهان فراهم شود تا با يکديگر تحولات منطقه‌اي را در فضايي به دور از فضاي سياسي بررسي کرده و راهکارهاي حل چالش‌هاي منطقه دست يابند.

اميريان در پايان با اشاره به نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در بيداري اسلامي گفت: اتحاديه جهاني مسلمين يکي از دستاوردهاي اين اجلاس و امر مثبتي است که تداوم آن مي‌تواند باعث دستاوردهاي عظيمي شود و امکان تبادل نظر براي انديشمندان را فراهم سازد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار