امروز از دو کنتور داخلی یکی با توانایی قرائت از راه دور و دیگری کنتور بدون سرب رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس ملک شاهی حدادی مدیرعامل شرکت سازنده این کنتور در جمع خبرنگاران گفت : در حال حاضر بیش از 17 نوع کنتور در این مجموعه در کلاس های مختلف ساخته می شود و در ساخت این کنتور ها از فناوری روز نیز استفاده شده است .

وی افزود : امروز از دو کنتور جدید داخلی رو نمایی می شود که یکی از آنها هوشمند بوده و توانایی قرائت از راه دور را نیز دارد .

وی ادامه داد: این کنتور می تواند اطلاعات را از طریق پیامک و امواج رادیویی به مرکز مخابره کند که در این صورت دیگر نیازی به مامور کنتور قرائت نیست .

حدادی اظهار داشت : قیمت تمام شده کنتور هوشمند آب در مقایسه با نمونه های خارجی 40 درصد کمتر است و علاوه بر آن به وسیله متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است .

وی با بیان این که نیاز کنونی بازار به کنتور آب یک میلیون و چهارصد هزار دستگاه است عنوان داشت : این نیاز با توجه به  ساخت مسکن مهر به یک میلیون و پانصد هزار دستگاه و با تکمیل این طرح در سراسر کشور به دو میلیون و سیصد هزار دستگاه در سال افزایش می یابد.

وی در ادامه به رو نمایی از کنتور دیگری با نام لید فری خبر داد و اظهار داشت : این کنتور بدون استفاده از سرب ساخته شده که به نفع سلامت مردم و محیط زیست است .

حدادی با اشاره به این که سرب موجود در کنتور های فعلی در آب غوطه ور نمی شود گفت : بر اساس استاندارد تا سال 2013 مجاز هستیم که 2 تا 2.5 درصد سرب در قطعات استفاده کنیم که اکنون این سرب در کنتور های لید فری حذف شده و باعث ارتقا سلامت مشترکین می شود .

وی خاطر نشان ساخت : کنتور های فعلی قابلیت ارتقا به کنتور های هوشمند را دارند اما به دلیل هزینه بر بودن این کار انجام نمی شود .

وی در پایان گفت :این دو محصول در نمایشگاه آب و فاضلاب که در دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد ./عب
برچسب ها: وزارت نیرو ، کنتور ، آب ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار