رئیس فدراسیون اسکی کشورمان گفت: از همه باشگاه های فوتبال، والیبال و بسکتبال دعوت می کنیم که تیم اسکی تشکیل دهند و در مسابقات لیگ بدون پرداخت مبلغ ورودی حضور پیدا کنند.

عیسی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال از همه باشگاه هایی که در رشته های فوتبال، والیبال و بسکتبال فعالیت می کنند دعوت کرده ایم تا در رشته اسکی نیز تیم داشته باشند. این تیم ها می توانند در مسابقات لیگ کشور در رشته های آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد حضور پیدا کنند بدون اینکه مبلغی تحت عنوان ورودی مسابقات پرداخت کنند.

وی افزود: بیش از 40 مسابقه لیگ در اسکی برگزار می شود که در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده و توسط ناظر فنی این فدراسیون نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: این باشگاه ها در صورت تشکیل تیم اسکی از نظر جذب مهره نیز مشکلی نخواهند داشت چرا که فدراسیون اسکی بازان خوب و قدرتمندی را نیز به آنها معرفی می کند.

ساوه شمشکی تأکید کرد: نکته مثبت برای چنین باشگاه هایی در صورت پذیرفتن پیشنهاد فدراسیون اسکی در این است که آنها حتی هیچ مبلغی را تحت عنوان ورودی به فدراسیون پرداخت نمی کنند.

وی تصريح کرد: این باشگاه ها فقط تیم اسکی خود را تشکیل داده و با بازیکنانشان قرارداد می بندد که مبلغ این قراردادها در بیشترین حالت خود در یک فصل به 20 میلیون تومان می رسد که البته 70 درصد همین مبلغ صرف خرید تجهیزات آن ورزشکار می شود که البته اسکی بازان همیشه به همین مقدار هم قانع هستند.

**‌یک درجه ارتقاء به پیشکسوتان فعال می دهیم

ساوه شمشکی، با اشاره به جلسه اخیر هیئت مدیره اسکی گفت: در آخرین جلسه تشکیل شده به فعالیت های آموزشی اسکی در خصوص با فعالیت در مدارس اسکی و آموزش مربیان تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این جلسه راجع به اینکه هر مربی در یک ساعت توانایی آموزش به چند شاگرد را دارد تبادل نظر داشتیم و سپس به حق الزحمه مربیان و آیین نامه تورهای دسته جمعی و مجوز آن صحبت شد. چرا که گرفتن مجوز برای این گونه تورها شرایط خاصی دارد.

رئيس فدراسيون اسکي اظهار داشت: همچنین در خصوص کلاس های داوری و مربیگری صحبت شد و تصمیم گرفتیم که به مربیان و پیشکسوتی که تا سن 60 سالگی به فعالیت خود در اسکی ادامه داده اند یک درجه ارتقاء به منظور نوعی قدردانی یا یادگاری به عمل آوریم.

** بیمه شخصی یک ساله اسکی بازان تنها با 6000 تومان انجام می شود

ساوه شمشکي در ادامه گفت: فعالیت های فدراسیون اسکی با برگزاری اردوهای آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد ادامه پیدا می کند در کمتر از 10 روز دیگر نیز اولین دوره مسابقات لیگ برتر در پیست در بندسر انجام می شود.

وی در خصوص پیست های اسکی عنوان داشت: پیست ها برای علاقه مندان به ورزش اسکی آماده است. در حال حاضر پیست های توچال و دیزین میزبان اهالی مشتاق به اسکی است و طی هفته آینده پیست های دربندسر و شمشک نیز آماده میزبانی می شوند.

رئيس فدراسيون اسکي با تأکید بر برنامه های کمیته آموزش و برنامه ریزی بیان داشت: پیست های میزبان علاقه مندان به اسکی یک بیمه معدنی دارند که در خصوص برخورد با دستگاه های بالا بر و برفکوب است و در مواقع عدم کنترل سرعت اسکی بازان یا برخورد آنها با دیگر ورزشکاران اسکی، آنها را مورد پوشش قرار نمی دهد بنابراین علاقه مندان می توانند از طریق هیئت های اسکی استان و کمیته پزشکی استان و به طور مستقیم فدراسیون پزشکی از کارت بیمه این فدراسیون که به مبلغ 6000 تومان است، استفاده کرده و خود را به مدت یک سال بیمه کنند و در مواقع حادثه از آن استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: البته خود اسکی بازان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و خودشان پیگیر دریافت کارت بیمه فدراسیون پزشکی و استفاده از مزایای آن شوند و این مسئله بر عهده خودشان است.

**‌تخفیف های ویژه برای استفاده از مربیان در پیست های اسکی انجام می گيرد

ساوه شمشکی همچنین در خصوص استفاده مربیان از پیست های اسکی ابراز کرد: جلسه ای با مربیان پیست های اسکی تهران داشتیم و تصمیم گرفته شد مربیان فعال در هر پیست که سابقه همکاری با مدرسه اسکی استان را دارند و همچنین کارت سال فدراسیون را نیز دارا هستند به صورت رایگان با شاگردهایشان در پیست اسکی کار کنند. همچنین مربیان برای استفاده شخصی در پیست دیزین 50 درصد تخفیف، در پیست دربندسر حدود 60 درصد تخفیف و در توچال و سایر پیست ها نیز به همین میزان تخفیف دارند.

وی ادامه داد: مربیان بومی این مناطق نیز با داشتن کارت مربیگری فعال و کارت سال فدراسیون می توانند به صورت رایگان از پیست ها استفاده کنند.

رئيس فدراسيون اسکي تصریح کرد: علاوه بر این پیست های دیزین، شمشک، دربندسر و توچال برای تمرینات تیم ملی و مسابقات مختلف آماده هستند و تیم های معرفی شده از استان ها نیز در این پیست ها تخفیف ویژه ای دارند.

** به حداقل 2 سهمیه المپیک می اندیشیم

ساوه شمشکی در خصوص سهمیه المپیک زمستانی 2014 بیان داشت: امیدوارم بتوانیم در رشته های آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد سهمیه کسب کنیم در المپیک 2010 یک خانم توانست سهمیه المپیک کسب کند که قصد داریم این سهمیه حداقل به 2 نفر ارتقا یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر المپیک، مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان را نیز پیش رو داریم که تیم ها را راهی مسابقات می کنیم.

** پیست ها در روزهای تعطیل میزبان بیش از 20 هزار نفرند

ساوه شمشکی در خصوص بعد همگانی ورزش اسکی بیان داشت: اسکی جزو معدود ورزش هایی است که باعث می شود خانواده ها به صورت دسته جمعی به پیست ها بروند و در یک هوای پاک و کوهستانی سرشار از اکسیژن به ورزش بپردازند.

وی ادامه داد: علاقه مندان به این ورزش بسیار زیاد هستند و تنها در روزهای 5 شنبه و جمعه پیست های تهران میزبان بیش از 20 هزار علاقه مند که حداقل حدود 60 درصد آن ها به صورت خانوادگی به این رشته آمده اند.

وی افزود: برخی نیز که در پیست های اسکی برای نخستین یا دومین بار آمده اند بصورت اجاره ای از تجهیزات اسکی پیست ها استفاده می کنند.

** اسکی، اشتغال زایی به ارمغان می آورد

ساوه شمشکی در خصوص علاقه مندی مردم به اسکی بیان داشت: در جامعه ما هر کس به ورزش علاقه مند است و طبیعی است که سهم زیادی از مردم نیز به اسکی علاقه مند باشند و بسیاری ترجیح می دهند به جای اسکی در کشورهای دیگر در پیست های داخلی خودمان به این ورزش مفرح بپردازند.

وی بیان داشت: با فعالیت این افراد در اسکی داخلی، صنعت اسکی به گردش در می آید و افراد با اسکی در کشور خودمان باعث اشتغال زایی زیادی می شوند. این اشتغالزایی مربوط به جذب مربی و سر مربی و بهره برداری از خود پیست هاست که حداقل در زمستان حدود 100 تا 150 نیرو جذب می کند.

وی افزود: در کنار همه این موارد حتی در مسیر 50 کیلومتری رسیدن به پیست اسکی نیز بحث اشتغالزایی در خصوص سوپرمارکت ها، فروشگاه ها و ... از نظر اقتصادی به فوتبال کشور کمک می کند. از همه کسانی که در اسکی اقدام به اشتغالزایی و چرخش گردونه اقتصاد این رشته می شوند تشکر می کنیم. اسکی ورزشی است که در طبیعت این فرصت را می دهد که خانواده ها از کنار هم بودن لذت می برند.

**‌باشگاه ها و شرکت های خصوصی به جمع اسپانسرها بپیوندند

ساوه شمشکی در خصوص استقبال اسپانسران از اسکی بیان داشت: اگر چه مشکلات اقتصادی در همه ورزش ها دیده می شود ولی خوشبختانه علاقه مندان زیادی از ورزش اسکی استقبال می کنند و به عنوان اسپانسر مطرح می شوند که امیدواریم باشگاه ها و شرکت های خصوصی نیز به آنها بپیوندند.

وی خاطر نشان کرد: از همه علاقه مندان به اسکی در هر سنی که هستند می خواهم که زمانی که قصد آمدن به پیست های کشور را دارند به اطلاعات پلیس راه و راهداری ها توجه کنند و با ایمنی کامل حرکت کنند و برای آموزش صحیح به مدارس اسکی با مربیان رسمی و قیمت های مصوب بپیوندند و از اسکی در مناطق مجموعه و پر خطر بپرهیزند تا از ورزشی شاد و مفرح و سلامت بخش لذت ببرند./مح

برچسب ها: اسکی ، فدراسیون ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار