یکی از عوامل مراجعه کودکان بیماریهای ریوی و گوارشی مربوط به آلرژی است که متاسفانه سیر صعودی آن را به دلیل آلودگی هوا شاهد هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک در حوزه بیماریهای عفونی و تزریق واکسن و تامین آب آشامیدنی سالم بسیاری از موارد کنترل شده است.. اما در بیماریهای ریوی و گوارشی که مربوط به آلرژی است متأسفانه کار چندانی انجام نشده است.

آلرژی باعث 4 بیماری اصلی گوارشی مانند دردهای شکمی، اسهال، یبوست و ریفلاکس می‌شود که مصرف بالای چیپس و پفک در کشوربه همان نسبت بیماریهای آلرژی گوارش را افزایش داده است.

در جوامع پیشرفته بیماریهای عفونی در کودکان شایع‌تر است اما در ایران حوادث بیشترین بار بیماری را در کودکان دارد. در هفته 2 تا 3 کودک به دلیل مصرف مواد سوزاننده مانند مواد شوینده و ضدعفونی کننده به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این کودکان به دلیل بی‌احتیاطی والدین دچار تنگی نفس شدید شده و حتی کارشان به جراحی کشیدهمی‌شود که متأسفانه در این موارد مری و معده آنها به شدت صدمه دیده و دیگربه حالت قبلی برنمی‌گردد.

مصرف داروهای والدین توسط کودکان از دیگر صدمات جبران‌ناپذیر است و همچنین تصادفات و سقوط از بلندی از دیگر موارد مشکل‌آفرین در این حوزه است.

قرار است قطره فلج اطفال به صورت تزریقی داده شود و هم اکنون واکسن آنفلوانزای معمولی، هموفیلوس آنفلوانزا و آبله مرغان در کشور موجود است اما هر کشوری بر طبق نیاز خود، نوع تغذیه، محیط و ژنتیک واکسن تولید می‌کند با این وجود واکسن‌ها در حال حاضر برای جلوگیری از بیماریها کافی است.

150 مقاله به کنگره ارسال شده که از اینبین 50 مقاله برای سخنرانی انتخاب شده است و ظرف 3 روز و در 15 پانل، 15 پوستر و 3 کارگاه ارائه می‌شود.

۳ کارگاه در حوزه فرآورده‌های خونی و عوارض آن، تکامل کودکان و نحوه برخورد با عفونت‌های مکرر در کودکان برگزار می‌شود که 13 امتیاز بازآموزی مداوم داشته و 7.5 امتیاز مربوط به کارگاه‌هاست.

اختلال‌های اضطرابی، کم‌خونی، عفونت‌های شکمی، روماتیسم، اختلال اکسیژن‌رسانی، وجود خون در ادرار، اورژانس‌های جراحی، پیشگیری و مصرف منطقی دارو، بلوغ زودرس، اورژانس قلبی و تروما از مباحثی است که طی این کنگره بحث می‌شود.

کنگره اورژانس‌ها و بیماریهای شایع طب کودکان 22 تا 24 آذر در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.