معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: باید با کمک حوزه علمیه و بهره گیری ازمبانی دینی، دانشگاه ارزشی به عنوان دانشگاه پاسخگو به نیازهای بشر در درون نظام اسلامی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آقای عموعابدینی در هفتمین جشنواره پژوهشی تحول در علوم اسلامی که در پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد، بزرگترین آسیب و مشکل دنیای غرب را در غافل ماندن از حوزه معارف الهی دانسته و افزود : غرب در حوزه علوم انسانی مبانی اخلاق و الهیات را لحاظ نمی کند و به همین دلیل است که امروز در مشکلات و ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی فرو رفته است.

وی با بیان اینکه نسل اول دانشگاه ها، دانشگاه های آموزش محور ،نسل دوم پژوهش محور بودند و نسل سوم نیز، دانشگاه های فناور محور تشکیل می دهند که این نوع دانشگاه در سراسر دنیا به عنوان یک مدل و الگو در حال نشر است افزود: ما به دنبال دانشگاهی هستیم که الگوی جدیدی به دنیا عرضه کند که به نیازهای بشر در حوزه های مختلف پاسخ دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نیازهای بشر در حوزه دانشگاه ارزشی قابل تحقق است که باید نمونه آن در جمهوری اسلامی ایران ایجاد و به سراسر جهان عرضه شود اظهار داشت : باید با کمک حوزه علمیه و بهره گیری از مبانی ارزشی دین، دانشگاه ارزشی و حکمتی به عنوان دانشگاه پاسخگو به نیازهای بشر، در درون این نظام ایجاد شود./س

برچسب ها: قم ، دانشگاه ، ارزشی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.