بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه، دقایقی پیش با حضور "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری و "مجید نامجو" وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، نيروگاه سيكل تركيبي شهداي پاكدشت (دماوند) با ظرفيت كل 2868 مگاوات در 12 واحد گازي و شش واحد بخار اجرا شده است.

اين نيروگاه كه عملیات اجرایی 12 واحد بخش گاز آن به ظرفيت 1908 مگاوات از سال 1380 تا 1384 و عملیات ساخت و تكميل شش واحد بخش بخار سیکل ترکیبی آن به ظرفيت 960 مگاوات از سال 1385 تا شهريور ماه سال جاري به طول انجاميد،‌ در مجموع 2868 مگاوات برق تولیدی خود را وارد مدار شبکه سراسری می کند.

نيروگاه سيكل تركيبي شهداي پاكدشت با 50 درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در میان سایر نیروگاه های حرارتی دارد چرا که در شرایط استاندارد، نیروگاه های گازی حدود 33 درصد و توربین های بخار نزدیک به 40 درصد بازدهی دارند.

اين نيروگاه به لحاظ نزدیکی به پایتخت به عنوان پر مصرف ترین بخش خانگی و صنعتی کشور‌، بخش اصلی نیاز مشترکان این منطقه را به کمک دو پست 230 و 400 کیلوولت مرتفع می سازد و تلفات انتقال آن از مرحله تولید تا مصرف کاهش یافته و این نکته از ویژگی های خاص آن محسوب مي شود.

نیروگاه سيكل تركيبي شهداي پاكدشت در زميني به مساحت 194 هكتار در كيلومتر 45 جاده خاوران واقع شده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار