
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود گلشیرازی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس سند توسعه چشمانداز 1404 سالانه باید یکهزار کیلومتر ریل در کشور احداث شود، اظهار کرد: البته شبکه ریلی باید در قالب قطارهای پرسرعت خود را نشان دهد تا کارایی بیشتر و بهتری داشته باشد و این موضوع جزو موضوعات مهم و قابل پیگیری از مسئولان است.
وی افزود: بر اساس برنامههای تدوین شده در هر دهه باید سرعت قطارها افزایش مییابد و بر اساس آن منابع مالی تأمین میشود.
عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ساخت خط قطار سریعالسیر در محورهای اصفهان ـ تهران و تهران ـ مشهد افزود: هزینه ساخت این دو خط پر سرعت ریلی 16 میلیارد یورو برآورد شده که هر سال که از اجرای پروژه بگذرد، هزینه ساخت نیز افزایش مییابد.
وی تصریح کرد: تمرکز 85 درصد صنایع کشور در سه استان تهران، اصفهان و مرکزی از نکات قابل توجه برای راهاندازی قطار سریع السیردر این سه استان است.
گلشیرازی تاکید کرد: احداث قطار پر سرعت برای این استانها بسیار حائز اهمیت است، چرا که نیروی انسانی این واحدها را نمیتوان در نزدیکی واحدهای صنعتی به دلیلی آلودگی محیط زیست اسکان داد و باید از مکانهای دیگر به محل کار منتقل کرد.
وی با بیان اینکه نخستین همایش سفر ایمن با رویکرد هویت بخشی بر قطارهای پر سرعت شنبه 25 آذرماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار میشود، اظهار کرد: در این همایش نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیونهای اقتصادی، عمران و تولید ملی مجلس و نیز جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی حضور مییابند.
عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی اصفهان افزود: محورهای نخستین همایش سفر ایمن شامل تعامل اقتصاد پویا و حمل و نقل توسعه یافته،آسیب شناسی تلفات جادهای و تبعات آن، راهکارهای برون رفت از بحران ناامنی ناوگان حمل و نقل برون شهری،جایگاه ایران در چشم انداز 1404 و موقعیت فعلی در صنعت حمل و نقل ریلی ،فرصتها و مزیتهای راه اندازی قطارهای پرسرعت، مهندسی فرهنگی و آموزشی در سفر ایمن ،هم افزایی اندیشهها و اثربخشی کارگروهی است./ج1