مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بر اثر خشکسالی در سال زراعی اخیر 674 میلیون ریال به منابع طبیعی آذربایجان‌غربی خسارت وارد شد.

علی پیرمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بر اثر خشکسالی در سال زراعی 91-90، 2 میلیون و 600 هزار هکتار از منابع طبیعی آذربایجان غربی خسارت دیده‌اند.

وی بهره‌برداران خسارت دیده را 73 هزار و 389 نفر اعلام کرد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی میزان محصول خسارت دیده در مراتع آذربایجان غربی بیش از 192 هزار تن برآورد شده است.

پیرمرادی به میانگین بارندگی بلند مدت آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: میانگین بارندگی بلند مدت در استان 380 میلی‌متر است در حالی که میانگین بارندگی استان در سال زراعی 91-90 به 325 میلی‌متر می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ریالی خسارت وارد شده به منابع طبیعی آذربایجان غربی در سال زراعی اخیر، تصریح کرد: 674 هزار و 100 میلیون ریال به منابع طبیعی استان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در ارتباط با میزان بارندگی و کاهش تولید در هر هکتار از مراتع آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: به ازای کم شدن یک میلی‌متر بارندگی از میانگین بلند مدت استان، مقدار تولید 350/1 کیلوگرم در هر هکتار کم می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.