با حضور رييس جمهور واحد بخار نيروگاه سيکل ترکيبي شهداي پاکدشت دماوند افتتاح و به بهره برداري رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد صبح امروز (سه شنبه) با حضور در محل نيروگاه سيکل ترکيبي شهداي پاکدشت دماوند، واحد بخار اين نيروگاه را به عنوان بزرگترين نيروگاه توليد برق خاورميانه به بهره برداري رساند.

رييس جمهور همچنين از بخش هاي مختلف نيروگاه سيکل ترکيبي شهداي پاکدشت دماوند بازديد و در گفتگو با متخصصان و مهندسان اين مجموعه در جريان چگونگي روند فعاليت هاي آنان قرار گرفت.

اين نيروگاه به عنوان يکي از پروژه هاي مهر ماندگار، داراي 12 واحد گازي و شش واحد بخار و با ظرفيت حدود 3 هزار مگاوات توليد برق است که در منطقه خاورميانه نظير نداشته و جزو معدود نيروگاه هاي بزرگ دنيا محسوب مي شود.

ظرفيت هر واحد گازي اين نيروگاه 162 مگاوات و هر واحد بخار آن 160 مگاوات است که هر دو واحد گازي و يک واحد بخار با ظرفيت 500 مگاوات يک بلوک نيروگاهي را تشکيل مي دهند.

همچنين اين نيروگاه با قرارگرفتن در نزديکي پايتخت نقش مهمي را در پايداري تامين برق يکي از پرمصرف ترين نقاط کشور برعهده دارد و در مجموع 5 درصد از کل برق کشور را تامين مي کند.

براي ساخت بزرگ ترين نيروگاه خاورميانه حدود دو ميليارد يورو هزينه شده و به صورت کامل توسط متخصصان داخلي و همچنين تجهيزات ايراني ساخته شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار