مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: 91بهله پرنده شکاری در فصل بازگیری در استان از متخلفان شکار و صید کشف و رها سازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این که این پرندگان شامل بالابان، سار گپه، دلیجه و سنقر هستند، ادامه‌داد: 188 قطعه کبوتر و 13قطعه هوبره نیز در این مدت کشف و در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شدند.

وی افزود: علاوه‌ بر این پرندگان، 211 رشته تور پرنده‌گیری کشف، 124 کوخه تخریب و تعداد 36 متخلف نیز در همین زمینه دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: يكي از طرق به دام انداختن اين پرندگان ناياب، احداث كوخه بازگيري در مناطق دشتي است كه بيشتر در دشت‌هاي خوزستان در شهرهاي ماهشهر، هنديجان، رامهرمز، شادگان، آبادان، امیدیه، رامشیر و خرمشهر واقع شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان كرد: با توجه به وسعت زياد مناطق دشتي و شكارگاهي در خوزستان، لازم است یگان حفاظت خوزستان با شناسايي اين نقاط در سطح استان، تشكيل گروه سيار، تجهيز و آمادگي واحدهاي تابعه از نظر نيروي مسلح، خودرو و بسيج نيروهاي اجرايي استان، براي جلوگيري از خريد و فروش و حمل اين پرندگان شكاري از مبادي مرزي قانوني و غيرقانوني توسط قاچاقچيان، با فرماندهي نيروي انتظامي خوزستان هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورد تا در صورت مشاهده چنين افرادي سريعا به دستگيري آنان اقدام و به مراجع قضايي ذي‌صلاح معرفي كند.

وي گفت: 12 دستگاه خودرو كمك‌دار، 14 دستگاه موتورسيكلت و 41 نفر نيرو در سطح استان، به مدت دو ماه درگير مبارزه با متخلفین شکار و صید بوده و در اين مدت پايش، گشت و كنترل مناطق به صورت كامل انجام شده است./س
برچسب ها: بهله ، کشف ، رهاسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.