40 میلیارد تومان وام تحصیلی و 12 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن در ابتدای مهر ماه امسال اختصاص داده شده است.

گودرزی، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: برای نیم سال مهر تقاضای اعتبار برای وام ها و شهریه تخصیص داده شده، چنانچه در خصوص شهریه دانشگاه آزاد 37 میلیارد تومان و در دانشگاههای دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی 46 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص داده شده، همچنین برای وام تحصیلی 40 میلیارد تومان، ودیعه مسکن 12 میلیارد تومان و بیمه دانش 2 میلیارد و 500 تومان اختصاص داده شده است.  
 
وی در خصوص وام هسته ای برای دانشجویانی که در رشته های هسته ای تحصیل می کنند اظهار داشت: وام هسته ای برای دانشجویان در مقطع کارشناسی 2 برابر دانشجویان معمولی بوده و در مقاطع کارشناسی ارشد 3 برابر دانشجویان معمولی و در مقطع دکتری 4 برابر دانشجویان معمولی است البته برای استعدادهای درخشان نیز قطعا وام ویژه ای در نظر گرفته شده چنانچه برای دانشجویان در تهران 25 میلیارد تومان و برای دانشجویان شهرستان 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.  
 
*25 میلیون تومان وام نخبگان به دانشجویان تهرانی اختصاص داده شده است  
گودرزی در ادامه گفت: وام ودیعه مسکن متاهلین نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته چنانچه اعتبارات وام ودیعه مسکن در سال گذشته در طول 2 ترم 11 میلیارد و 600 میلیون و در یک نیم سال امسال 12 میلیارد تومان بوده است.  
 
گودرزی در ادامه از وام نخبگان خبر داد و گفت: با تایید بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان و نخبگان تهرانی 25 میلیون تومان و به نخبگان شهرستانی 15 میلیون تومان بوده است، چنانچه صندوق رفاه دانشجویی به 100 درصد تقاضاها پاسخ داده است.  
 
گودرزی تصریح کرد: در خصوص وام بیمه تکمیلی باید بگویم که این وام در حال انعقاد است و لیست متقاضیان مشخص و ارسال شده ولی هنوز صورت نگرفته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار