اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای نامشخص تصمیم این رژیم مبنی بر احداث هزاران واحد مسکونی جدید در شرق بیت المقدس و کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ، وزیران امور خارجه بیست و هفت کشور عضو این اتحادیه دوشنبه در بیانیه ای اعلام کردند طرح های این رژیم برای گسترش شهرک سازی در شرق بیت المقدس و به ویژه طرح موسوم به پروژه E1 که کرانه باختری را از شرق بیت المقدس جدا می کند، عمیقا موجب نگرانی آنها شده است. فلسطینی ها امیدوارند این منطقه را به عنوان پایتخت کشور آینده فلسطین تعیین کنند. شهرک سازی در این منطقه شکاف بزرگی را بین دو بخش شمالی و جنوبی کرانه باختری ایجاد خواهد کرد. 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کردند شاید لازمه اجرای این طرح ها، انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از این مناطق باشد.
از نظر اتحادیه اروپا ، هرگونه شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغال شده در جریان جنگ 1967 خاورمیانه، نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند اتحادیه اروپا با دقت اوضاع را زیر نظر دارد و به نحوی مناسب اقدام خواهد کرد.
طرح های جدید شهرک سازی اسرائیل با موجی از محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است و حتی امریکا نیز از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خواسته است تا این طرح ها را لغو کند. 
اسرائیل در واکنش به این بیانیه ، تمرکز اتحادیه اروپا را بر این مسئله نادرست و اشتباه خوانده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار