در بازدید دستیار ویژه رییس جمهوری از سد نم رود، در خصوص تخصیص کامل اعتبارات آن در سال جاری قول مساعد داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن / در بازدیدی که دستیار ویژه رییس جمهوری اسلامی همراه با معاون آبفای وزارت نیرو، رییس آب منطقه ای تهران و فرماندار فیروزکوه از سد نم رود واقع در بخش ˈارجمندˈ شهرستان فیروزکوه صورت گرفت، ˈعلی اکبر محرابیانˈ بر تسریع اجرای پروژه تاکید کرد و بابت تخصیص کامل اعتبارات آن تا پایان سال 91 قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: آبگیری این سد باید حداکثر تا پایان سه ماهه ابتدایی سال 92 عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین ˈخسرو ارتقاییˈ رئیس آب منطقه ای تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: بانک صادرات با تامین مالی ادامه این پروژه با انتشار اوراق مشارکت به میزان 30 میلیارد تومان موافقت کرده است که به بانک مرکزی فرستاده شده و در صورت فروش، کمک شایانی به پیشرفت کار خواهد شد.

وی عمده مشکل آبگیری سد را بحث جابجایی روستا عنوان کرد و ادامه داد: با انجام آبگیری، تراز جاده فعلی روستا به زیر آب خواهد رفت و لذا مستلزم جابجایی و انتقال هر چه سریعتر روستاییان است.

این گزارش حاکی است پروژه احداث سد نم رود که از سال 84 در منطقه آغاز شده و مقوله آبگیری آن جزو طرح های مهر ماندگار به ثبت رسیده، اینک از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

گفتنی است با تکمیل سد نم رود و آغاز آبگیری آن، روستای سله بن برای همیشه از روی نقشه جغرافیایی محو خواهد شد.

روستای سله بن از روستاهای بخش ارجمند شهرستان است که در فاصله 21 کیلومتری فیروزکوه و در ارتفاع دو هزار و 25 متری از سطح دریا قرار دارد/س

برچسب ها: سد ، نم رود ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.