جمعيت حقوق بشر بحرين گزارشي درباره محاصره امنيتي منطقه العکر در جنوب منامه در اکتبر گذشته، منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللؤلؤه ؛ در اين گزارش به تخلفات رژيم بحرين در نقض حقوق بشر و نيز نقض برخي از بندهاي اعلاميه جهاني حقوق بشر  از طريق يورش ها و بازداشت هايي که باعث آسيب هاي روحي و رواني براي اهالي شده است و نيز جلوگيري از ورود آمبولانس ها به منطقه براي انتقال مجروحان، اشاره شده است. جلوگيري از رفتن دانش آموزان به مدرسه از ديگر تخلفات مقامات بحرين در اين منطقه به شمار مي رود. 

در گزارشي در اين باره با اشاره به اظهارات دهها نفر از اهالي درخصوص  اقدامات نيروهاي رژيم بحرين در منطقه العکر آمده است: جمعيت حقوق بشر در گزارش خود درباره محاصره امنيتي اين منطقه به تشريح اقدامات عناصر رژيم در اين منطقه پرداخته است. نيروهاي امنيتي همچنين با بستن راه هاي ورود و خروج به اين منطقه از ورود اهالي به آنجا يا خروج از آنجا جلوگيري کردند. اين منطقه از هجدهم اکتبر و به دنبال آن که وزارت کشور از وقوع يک اقدام تروريستي در اين منطقه عليه نيروهاي پليس خبر داد، آغاز شد. 

جمعيت حقوق بشر بحرين در گزارش خود اعلام کرد نيروهاي رژيم در نتيجه اين محاصره اقدام به نقض آشکار حقوق بشر کردند و اين در حاليست که دولت بحرين توافقنامه اي را براي پايبندي به اجراي قوانين مبتني بر اعلاميه جهاني حقوق بشر امضا کرده است. بر اساس گزارش جمعيت حقوق بشر بحرين محاصره منطقه العکر زندگي عادي را از مردم اين منطقه سلب کرد و باعث ايجاد ناامني براي آنها شد و همه اهالي منطقه از بيم يورش نيروهاي رژيم در ترس و وحشت و نگراني به سر مي بردند. بر اساس اين گزارش نيروهاي امنيتي رژيم حتي رفت و آمد اهالي در داخل روستاي العکر را نيز محدود کرده بودند که باعث ايجاد مشکلاتي براي مردم جهت تامين نيازهاي روزانه خود شده بود . 

نيروهاي رژيم ضمن جلوگيري از ادامه فعاليت اهالي روستا برخي از اهالي را نيز با تهديد سلاح وادار کردند در برابر رسانه هاي داخلي و عربي حرف هايي خلاف واقع بزنند. گزارش جمعيت حقوق بشر نشان مي دهد مقامات بحرين در جريان محاصره اين منطقه بندهاي مربوط به حق استفاده از خدمات بهداشتي و آموزشي را از اهالي منطقه سلب کردند و مانع از رفتن اهالي به انجام فعاليت هاي روزانه خود شدند. 

برچسب ها: بحرین ، العکر ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار