دنیای مهاجمان فوتبال حکایت از آنهایی است که اثرگذارترین مهره تیم محسوب می شوند و گل های حساس تیم ها اغلب با هنرنمایی آنها به ثمر می رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مهاجمان در دنیای فوتبال کم نیستند به ویژه آنهایی که به ستاره های گران قیمت تیم هایشان تبدیل شده اند ستاره هایی که علاوه بر داشتن استعداد ذاتی با تمرینات سرمربی های خود توانسته اند به جایگاه خوبی دست پیدا کنند جایگاهی که حکایت از مردهای شماره یک تیم ها دارد.

برترین مهاجمان اغلب با بیشترین تعداد گل زده شناسایی می شوند آقایان گل لیگ های کشور همواره خود را در جمع برترین مهاجمان قرار می دهند.

مهاجمان فوتبال اغلب با وظیفه گلزنی نزدیک به دروازه حریف کار می کنند آنها بین یک تا سه نفر از ترکیب کل تیم را تشکیل می دهند.

اغلب مهاجمان را به دو دسته مهاجم نوک و مهاجم کنار تقسیم می کنند که البته کار اصلی ما مهاجم نوک است و این مهاجم نوک می باشد که باید در نهایت تمام کننده کار باشد و گلزنی کند.

مهاجم نوک بیش از آنکه باید سرعت داشته باشد باید دقت به کار ببرد و شم گلزنی داشته باشد و دروازه حریف را هم چون سیبلی هدف بگیرد.


فریب دادن مدافعان تیم حریف از دیگر وظایفی است که یک مهاجمان نوک اغلب به همکاری دیگر بازیکنان از جمله مهاجمان کنار نیاز دارند آنها باید در موقعیت خوبی قرار بگیرند تا خلاقیت های فردی خود را به نمایش بگذارند.

در کنار مهاجمین نوک، مهاجمان کناری قرار دارند.

آنها اصولا در گوشه های چپ و راست و نزدیک به مهاجم نوک قرار می گیرند و وجود دو عامل سرعت و تکنیک در آنها الزامی است. مهاجمان کنار اغلب وظیفه دارند تا مهاجم نوک را در وضعیت گلزنی صد در صدی قرار دهند آنها باید بیشتر بدوند و سرعت و دقت زیادی داشته باشند و به خوبی قادر باشند با توپ از میان بازیکنان حریف عبور کرده و دریبل بزنند و توپ را حفظ کنند مهاجمان دوم یا مهاجم سایه در فوتبال نیز به نوعی همین مهاجمان کنار هستند که وظیفه بازیسازی دارند.

در میان مهاجمین فوتبال که توانایی خوبی در این زمینه دارند نام های زیادی به چشم می خورد در حال حاضر شاید کریستیانو رونالدو و مسی از بهترین مهاجمان باشند اما شعار مهاجمان برتر در سراسر جهان بسیار زیاد است که در این گزارش قصد داریم به یادآوری چند نفر از آنها بپردازیم.

**پله

پله از جمله مشهورترین مهاجمان است که توانایی بازی با هر دو پا را داشته است زدن بیش از 1200 گل و کسب سه جام قهرمانی عنوان کمی نیست شوت های پرقدرت و سریع پله او را به یکی از فراموش نشدنی ترین بازیکنان فوتبال تبدیل کرده است.


**گرد مولر

گرد مولر آلمانی یکی از بهترین مهاجمان و گلزنان تاریخ جهان است وی بارها عنوان آقای گلی لیگ آلمان و جام ملت های اروپا و مرد سال فوتبال اروپا را کسب کرده است مولر با آلمان در جام جهانی 1974 قهرمان شد.

**رائول گونزالس

رائول گونزالس که در امر گلزنی مهارت زیادی داشته است از برترین مهاجمان فوتبال می باشد گونزالس اسپانیایی در 102 بازی در تیم ملی کشورش 44 گل زده است. گونزالس بهترین گلزن تاریخ فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید می باشد.

**رودفان نیستلروی

رودفان نیستلروی هلندی از جمله بهترین مهاجمان فوتبال بوده است نیستلروی در باشگاه هایی از جمله هیرنویس هامبورگ و رئال مادرید حضور داشته است نیستلروی در تیم ملی هلند در 70 مسابقه 35 گل به ثمر رسانده است.

**تیری آنری

تیری آنری فرانسوی دیگر مهاجم برتر دنیاست وی در باشگاه های موناکو – یوونتوس- آرسنال و بارسلونا و نیویورک ردبولز بازی کرده است. آنری در 123 بازی درتیم ملی فرانسه 51 گل به ثمر وی در جام جهانی در سال 2006 با تیم فرانسه نایب قهرمان جهان شد.


**لوئیس فابیانو

لوئیس فابیانو برزیلی نیز که در تیم ملی برزیل و تیم های باشگاهی از جمله سائوپولو، پورتو و سویا حضور داشته است از مهاجمان خوبی است او در 43 بازی در تیم ملی برزیل 28 گل به ثمر رسانده است.

**آدریانو

آدریانوی برزیلی نیز که در تیم ملی برزیل در 48 مسابقه 27 گل زده است و در باشگاه هایی از جمله سائوپائولو- اینتر میلان و آ اس رم حضور داشته است آدریانو از جمله پرقدرت ترین مهاجمان فوتبال جهان است که نشان داده شم گلزنی خوبی نیز دارد.

**ساموئل اتوئو

ساموئل اتوئوی کامرونی نیز که به پلنگ سیاه مشهور است در باشگاه هایی از جمله رئال مادرید – بارسلونا و اینتر میلان حضور داشته است اتوئو در امر گلزنی هم قدرت و هم سرعت بسیار بالایی دارد و با هر دو پا گلزنی می کند ضربات سر اتوئو به اضافه حرکات قدرتی پایش از وی یک مهاجم کامل در دنیای فوتبال ساخته است.


**خاویر هرناندز

خاویر هرناندز که هم اکنون در باشگاه منچستر یونایتد بازی می کند مهاجم خوبی است وی در تیم ملی مکزیک نیز در 42 مسابقه 27 گل به ثمر رسانده است هرناندز بازیکنی دو پا می باشد که در امر گلزنی با استفاده از سرعت بالایش مهارت زیادی دارد.

**مسی

مسی اعجوبه آرژانتینی فوتبال نیز از جمله بهترین مهاجمان کنونی فوتبال جهان است که افتخارات فردی و گروهی زیادی را کسب کرده است مسی در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین بازی کرده است وی در تیم ملی در 75 مسابقه 31 گل به ثمر رسانده است.

**کریستیانو رونالدو

رونالدو پرتغالی از جمله بهترین و گران قیمت ترین مهاجمان جهان است رونالدو استاد گلزنی در ضد حمله هاست به خصوص با سرعتی که دارد می تواند ضربات سنگین و پرقدرتی راحتی از فواصل دور راهی دروازه حریف کند رونالدو در باشگاههای اسپورتینگ منچستر یونایتد و رئال مادرید بازی کرده است رونالدو در 100 بازی در تیم ملی رتغال نیز 37 گل به ثمر رسانده است.


** دیدیه درگبا

دیدیه دروگبا اهل ساحل عاج نیز از جمله مهاجمان خوب فوتبال جهان است دروگبا در تیم هایی از جمله لومان – المپیک وارسیو چلسی بازی کرده است. وی در تیم ملی ساحل عاج نیز قریب به 55 گل در 87 بازی زده است. دروگبا چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه چلسی می باشدو در تیم ملی ساحلعاج نیز از بهترین گلزنان می باشد.

** باتیستوتا

گابریل باتیستوتا آرژانتینی از جمله مهاجمان موفق فوتبال جهان است باتیستوتا درباشگاه هایی از جمله آ. اس . رم اینترمیلان – فیورنتینا و تیم ملی آرژانتین حضور داشته است وی در 78 مسابقه در این تیم 56 گل به ثمر رسانده است.

** ماریو گومز

ماریو گوفر آلمانی مهاجم تیم هایی ازجمله استوتگارت- بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است وی نیز گلزن خوبی بوده و در 57 مسابقه تیم ملی آلمان 25 گل به ثمر رسانده است.

** رابین فان پرسی

فان پرسی هلندی یکی از برترین مهاجمان فوتبال جهان است وی در باشگاه هایی از جمله فانیورد – آرسنال – منچستر یونایتدو تیم ملی هلند بازی کرده است و در 68 مسابقه در این تیم 29 گل زده است.


** سرخیوآخرو

سرخیو آخرو آرژانتینی در باشگاه هایی از جمله اتلتیکو مادرید و منچستر سیتی و تیم ملی آرژانتین بازی کرده است آخرو در30 بازی در تیم ملی آرژانتین 13 گل به ثمر رسانده است.

** وین رونی

وین رونی انگلیسی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان است. وی در باشگاه های اورتون و منچستر یونایتد حضور داشته است و در تیم ملی انگلستان نیز در 78 مسابقه 32 گل زده است.

** کریم بن زما

کریم بن زما فرانسوی از بهترین مهاجمان دنیاست وی در باشگاه هایی از جمله المپیک لیون و رئال مادرید بازی کرده است بن زما در 54 مسابقه تیم ملی فرانسه 15 گل زده است.

** زلاتان ابراهاموویچ

زلاتان ابراهاموویچ سوئدی در باشگاه هایی از جمله آژاکس- یوونتوس- اینترمیلان- بارسلونا و پاریسن ژرمن بازی کرده است وی در تیم ملی سوئد نیز گل های زیادی زده است.


** رادامل فالکائو

فالکائو کلمبیایی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان است وی درباشگاه هایی از جمله پورتو و اتلیتیکو مادرید و تیم ملی کلمبیا بازی کرده است فالکائو در 41 مسابقه 51 گل به ثمر رسانده است و افتخارات فردی و گروهی زیادی دارد.

** داوید ویا

داوید ویا اسپانیایی از بهترین گلزنان جهان است وی در باشگاه هایی از جمله والنسیا و بارسلونا بازی کرده است داوید و یا در تیم ملی اسپانیا نیز در 82 مسابقه، 51 گل به ثمر رسانده است.

** میروسلاو کلوزه

میروسلاو کلوزه لهستنی نیز از بهترین مهاجمان فوتبال جهان است وی در باشگاههایی از جمله وردربرمن و بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان بازی کرده است کلوزه در 126 مسابقه در تیم ملی 67 گل به ثمر رسانده است.

** اوزه بیو

اوزه بیو موزامبیکی نیز که در فوتبال ملی پرتغال از بهترین مهاجمان بوده است در لیست برترین گلزنان قرار دارد بیو اولین برنده توپ طلای اروپا و آقای گل جام جهانی 1996 می باشد.

** آندری شوچنکو

آندری شوچنکو اهل شوروی نیز از مهاجمان برتر تاریخ اروپاست وی در باشگاه هایی از جمله آث میلان- چلسی و دینا موکیف و تیم ملی اوکراین بازی کرده است و 48 گل نیز در این تیم به ثمر رسانده است.

** جوزیه روسی

جوزیه روسی از جمله مهاجمان خوب فوتبال است وی در باشگاه هایی از جمله منچستر یونایتد ویارئال و تیم ملی ایتالیا بازی کرده است.

** فرانچسکو توتی

فرانچسکو توتی یکی از مهاجمان برتر فوتبال جهان و اهل رم ایتالیاست وی در باشگاه آ. اس رم و تیم ملی ایتالیا بازی کرده است توتی علاوه بر حرکت های تهاجمی و گلزن ناشی از آن در ضربات آزاد و پنالتی نیز بسیارموفق عمل کرده است.
او به عنوان بهترین گلزن باشگاه آ. اس .رم می باشد.


** روبرتو باجو

روبروتو باجو ایتالیایی از بهترین مهاجمان فوتبال می باشد وی در باشگاه هایی از جمله یوونتوس- آث میلان و اینترمیلان بازی کرده است و در تیم ملی ایتالیا نیز در 56 بایز 27 گل زده است.

** الکساندر دل پیرو

دل پیروی ایتالیایی نیز از جمله مهاجم کمکی و دوم های موفق است وی بهترین گلزن یووه است و در مان چهارم برترین گلزنان ایتالیا قرار دارد . دل پیرو در تیم های پادوا و یونتوس و تیم ملی ایتالیا بازی کرده است.

** ادینسون کاوانی

ادینسون کاوانی اروگوئه ای نیز از جمله برترین مهاجمان فوتبال جهان است وی در باشگاه هایی ازجمله پالرمو و نایولی و تیم ملی اروگوئه بازی کرده است وی با این تیم به مقام چهارمی جام جهانی سال 2010 رسیده است. کاوانی سرعت و تکنیک بالایی و شم گلزنی خوبی داشته است .

** نگاهی آماری به برخی مهاجمان دیگر

می خوهیم به صورت کوتاه و آماری نام برخی دیگر از مهاجمان برتر فوتبال را بیاوریم گونزالو ایگو انی ، بوراک ایلماز، باسن دوست، سیرو دومبیا، اوریله پرالتا، کلاس یان هونته لار، کوچیس، علی دایی، جان وودوارد ، ماجد عبداله، حسامحسن، حسام الهویدی، سناموانگ، آلفردو دی استفاتو، سانتلینا پوشگاش، هوگو سانچز، فرانسیسکو گنتو، پیرری ، آنتونیودی، ناتاله، آلکساندر فری، گارا دمبله، جورج بوتیو، ادیسون دیمیتار بر باتوق، سیلویا پیولا، گونار نوردال، جوزیه مه آتزا، خوزه آلتا فینی ، کورت همرین، حوزیه سینیوری و دیوید بکهام از مهاجمان خوب فوتبال جهان هستند.


** نگاهی به 15 نامزد بهترین مهاجم 2012-2013

15 نامزد نهایی بهترین مهاجمان سال 2012 نیز با اعلام اسامی هم چون لیونل مس، کریستیانو رونالدو، نیماد ، سرخیو آگرو، ادینسون، کاوانی، رامادل فاکلائو، روبین فان پرسی، ماریو گوفر، زلاتان ابراهومویچ، دید دروگبا، لوئیس موآرز و ساموئل اتوئو انجام شده است تیم منتخب فیفا درسال 2012، 6 ژانویه سال 2013 معرفی خواهد شد./آق
برچسب ها: فوتبال ، مهاجم ، عصای دست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار