استاد دانشگاه هند گفت: در بحث بيداري اسلامي، ايران مي‌تواند به عنوان رهبر ساير كشورها قرار گيرد و ما ساير جوامع اسلامي نيز بايد حول محور ايران جمع شويم و از اين كشور حمايت كنيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، اديب، استاد مسلمان دانشگاه هند طي سخنراني خود در محل اجلاس جهاني بيداري اسلامي و اساتيد دانشگاه‌ها، با بيان اين مطلب كه در جهان اسلام نتوانسته‌ايم آنطور كه بايد مقاومت كنيم و با يكديگر متحد باشيم به نقش پررنگ مقام معظم رهبري اشاره و اظهار كرد: رهبري ايران بود كه جهان اسلام را بيدار كرد و به ما يادآور شد كه چه ظرفيت‌ها و امكاناتي در اختيار داريم.

اين استاد دانشگاه هند در ادامه به دوران پس از انقلاب اسلامي اشاره و خاطرنشان كرد: بيداري جهان اسلام به دنبال انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت و به دنبال آن جهان غرب سعي در ابراز واكنش‌ نسبت به اين جريان داشت،‌ آنها بارها تحت عنوان مدرنيته سعي كردند كشورهاي منطقه را تحت سلطه خود درآورند.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه پيام اسلام،‌ دين صلح و برابري است، يادآور شد: امروز غرب با تحميل الگوهاي خود سعي دارد ريشه اسلام را از دنيا برچيند و يهوديان امروزه در تلاش براي سلطه در جهان هستند و نظام سرمايه‌داري را تحميل مي‌كنند.

اديب، اوج ددمنشي غرب را 11 سپتامبر دانست كه با ساختن سناريوهاي جهاني عليه اسلامي،‌ دنيا را تحت تأثير قراردادند و بر همين اساس گفت: آنها ارزش‌هاي انساني را تنها در غرب نهفته مي‌دانند اما هيچ وقت نتوانستند در عمل اثبات كنند كه پرچمدار واقعي اين ارزش‌ها هستند همچنان كه ديديم طي سال‌هاي 2004 تا 2009 نزديك يك ميليون نفر را در كشورهاي افغانستان و عراق قتل عام كردند.

وي با تأكيد بر اينكه ايران اولين كشوري بود كه نشان داد مي‌توان در برابر كشورهاي غرب ايستادگي كرد،‌ اظهار داشت: در اين راستا ايران مي‌تواند به عنوان رهبر ساير كشورها قرار گيرد و ما ساير جوامع اسلامي نيز بايد حول محور ايران جمع شويم و از اين كشور حمايت كنيم.

اين استاد مسلمان هندي در پايان به وضعيت كشور هند در اين زمينه اشاره و خاطرنشان كرد: هم‌اكنون فرهنگ هندي ما كه برآمده از فرهنگ ايران و در كنار ساير كشورهاي منطقه است،‌ به دنبال برقراري عدالت در جهان است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار