معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي از فراخوان جذب و بورس هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در سایت www.jazb.iau.irاز ساعت 22 شب گذشته 19 آذرماه خبر داد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد؛حسین بلندی با بیان این مطلب افزود:متقاضيان جذب و اخذ بورس در دانشگاه آزاد اسلامي براي اطلاع از نيازهاي واحدهاي دانشگاهي مي توانند به مدت 30 روز به سايت اينترنتي جذب اعضاي هيأت علمي به آدرس www.jazb.iau.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال مدارك اقدام كنند.

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان کرد: فرآيند تحليل و بررسي فراخوان از اول مرداد ماه 91 با جمع آوري اطلاعات واحدها آغاز شد و با اعمال شاخص هايي نظير نسبت استاد به دانشجو در واحد، استان و كشور، رشته هاي با متقاضی بالا بر اساس آمار مركز آزمون و جذب دانشجو و طرح جامع آموزشي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

وي تصریح کرد: پس از بررسی و تایید در شوراي مديران حوزه معاونت آموزشي و شوراهاي مركزي جذب و بورس با كسب مجوزهاي لازم از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در چهار دسته گروه هاي تخصصي 800 نفر جذب و 200 نفر بورس، گروههاي پزشكي 173 نفر جذب و 43 نفر بورس، درس معارف اسلامي 200 نفر جذب و ساير دروس عمومي 100 نفر جذب، آماده انتشار است.

وي در خصوص امتياز اين فراخوان تصريح كرد: در فراخوانهاي قبلي جذب هيأت علمي بر اساس اعلام نياز واحدها و مراكز آموزشي بوده است در حاليكه در اين فراخوان علاوه بر اينكه اعلام نيازها بر اساس نياز به جذب هيأت علمي در واحدهاي دانشگاهي ، استان و كشور مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته، رشته هاي پرطرفدار بر اساس آمار مركز آزمون و آمار جذب دانشجو و طرح جامع آموزشي نيز مورد توجه قرار گرفته است.

بلندی اذعان داشت:از سوی ديگر در اين فراخوان به جای اینکه هيأت علمي براي يك واحد مشخص جذب شود، هيأت علمي براي استان، با اولويت واحد مشخص شده جذب مي شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شرایط جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه اظهار داشت: افرادی که به عنوان عضو هیات علمی جذب می شوند باید مدرک دوره دکتری تخصصی داشته باشند و افرادی که متقاضی بورس هستند باید دانشجوی دکتری بوده و حتی الامکان آزمون جامع خود را گذرانده باشند و اولویت با افرادی است که از پيشنهاد دكتري خود دفاع کرده اند./ع2
برچسب ها: آموزش ، علمی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار