معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: خودکفایان کمیته امداد با ارائه کارت همت از خدمات مشاوره ای و موردی این نهاد بهره مند می شوند.

محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفتگوی اختصاصی خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در خصوص خروج کامل 100 هزار نفر از چرخه کمیته امداد گفت: این خانوارها تنها از چرخه مستمری بگیر،خارج می شوند و براساس کارتی به عنوان کارت همت می توانند از خدمات مشاوره ای و کمک های موردی کمیته امداد استفاده کنند.
وی در ادامه با توجه به پایداری این طرح تصریح کرد: از 80 هزار خانواری که سال گذشته خودکفا شدند،موارد بسیار اندکی برای کمک های موردی مراجعه کردند،که حاکی از خودکفایی کامل آنهاست.
محمد امید در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال 91 این رقم به 127 هزار خانوار افزایش پیدا کند.
وی میانگین بعد این خانوارها را 3/2 نفری اعلام کرد و افزود: تعداد این خانوارها از یک نفر تا هشت نفر متغیر بوده که میانگین درآمد آنها 670 هزار تومان برآورد شده است.
وی در مورد منابع اجرایی برای طرح خودکفایی افراد تحت پوشش گفت: کمک های دولت در قالب طرح های مختلف و جمع آوری کمک های مردمی در سراسر کشور از منابع این طرح بود.ولی بخش قابل توجهی بالغ بر 80 درصد،از منابع بانکی،به صورت وام های قرض الحسنه تامین شد.
وی در پایان با اشاره به کارآفرین بودن این افراد گفت: به طور میانگین هر نفر برای 2/5 نفر شغل ایجاد کرده است که بر این اساس 250 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار