در ادامه تحقیقات پلیس انگلیس درباره متهمان پرونده فساد اخلاقی در این کشور‌، ششمین متهم این پرونده ضد اخلاقی در لندن دستگیر شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، پلیس انگلیس ششمین متهم در پرونده تحقیقاتی سوء استفاده جنسی این کشور را متعاقب رسیدگی به پرونده رسوایی اخلاقی «جیمی‌ سویل» مجری سابق شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» در ارتباط با کودکان دستگیر کرد.

بر اساس این خبر، این متهم دستگیر شده مردی 60 ساله از لندن است که به اتهام تجاوز جنسی دستگیر و به مقر پلیس لندن در جنوب این کشور فرستاده شده است.

دستگیری ششمین متهم فساد اخلاقی در انگلیس جدیدترین خبر مرتبط با تحقیقات گسترده ای است که در رابطه با سوء استفاده جنسی جیمی سویل از کودکان توسط مجری سابق بی بی سی گزارش می شود.

پرونده فساد اخلاقی سویل بعد از مرگ وی در سال گذشته میلادی برملا شده است.

سویل مجری و ستاره سال‌های دور بی‌بی‌سی که سال گذشته در 84 سالگی درگذشت، متهم است که در دهه‌های 70 و 80 در زمانی که در بی‌بی‌سی فعال بوده، ده‌ها کودک، نوجوان و جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. تاکنون حدود 300 نفر مدعی شده‌اند که سویل به آن‌ها تعرض کرده است.

افشای مشکلات اخلاقی این مجری تلویزیونی موجبات شرمندگی بی بی سی را فراهم کرده و این شبکه به ناکامی در گزارش تحقیقات مرتبط با جرایم طرح شده علیه مجری خود متهم شده است.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ پلیس انگلیس پیشتر «دیو لی تراویس» مجری سابق رادیو بی‌بی‌سی، «فردی استار» کمدین 69 ساله انگلیسی و «گری گلیتر» 68 ساله، خواننده مشهور موسیقی پاپ انگلیس، «استوارت هال» گزارشگر ورزشی سابق شبکه بی‌بی‌سی و «اندرو واتکینسون» 42 ساله که با نام مستعار «اندرو لنکل» شناخته می‌شود را به دلیل اتهامات فساد اخلاقی و سوءاستفاده جنسی از کودکان بازداشت کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بازداشت ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.