زیبایی تاریخ را می بینی؛ با همه ی حکایت های تلخ و شیرینش، از لابه لای صفحات جانسوزش چه زیبا درس عبرت می دهد!

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، احمد منزه در جدیدترین نوشته از وبلاگ ولایت فقیه آورده است:

زیبایی تاریخ را می بینی؛ با همه ی حکایت های تلخ و شیرینش، از لابه لای صفحات جانسوزش چه زیبا درس عبرت می دهد!

گرچه  واقعه ی تلخ عاشورا از چهره ی پلید امویان پرده برداشته بود، اما با آغاز رسالت بیدارگرانه ی امام سجاد علیه السلام و تکیه بر کرسی امامت که در عمق توده هاى غم و درد، قد برافراشته بود، فضاى تیره و غبارآلود اتهام ها و تبلیغات مسموم امویان فرو ریخت و آن امام همام اسرار عالم هستی را در قالب دعا به سالکان راه معرفت نمایاند و با تبیین مبانی اعتقادی شیعه، چنان چراغ هدایتی برای نسل های آینده برافروخت که کور مادرزاد هم بتواند در کوران فتنه ها به شاهراه سعادت رهنمون شود و محکم و استوار همچون پروانه بر گرد شمع حق و حقیقت گام بردارد.

آری! هنوز خروش علی بن الحسین علیه السلام و شکوه ی حضرتش از نامه های سراسر خدعه و نیرنگ کوفیان، در گوش جانهای شیفته طنین انداز است! هنوز بوی خیانت به عهد و پیمان می آید! هنوز در میان نامه ها و شعارها بوی فتنه و بیعت شکنی می آید!!!

آن روز امام سجاد علیه السلام در پاسخ به کوفیان فرمود:

«هرگز! هرگز تحت شعارهاى شما قرار نخواهم گرفت و به شما اعتماد نخواهم كرد.اى خیانت پیشگان مكار! میان شما و آرمان هایى كه اظهار مى دارید فاصله ها و موانع، بسیار است . آیا مى خواهید همان جفا و پیمان شكنى كه با پدران من داشتید، دوباره درباره من روا دارید!»1
و امروز فرزند فاطمه سلام الله علیها سفارش می کند: « از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به كار بگیرد، قطعاً به كشور خیانت كرده.»2

اینک تو ای مهدی فاطمه؛ چگونه برخورد می کنی با کسانی که ندای نائب تو را شنیدند و لبیک نگفتند؟!  مگر شما نفرموده اید:«اما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم»؟3 می بینی با حجت شما چگونه تعامل می کنند!!! کسی چه می داند؛ شاید که برای ظهور تو غربال می شوند تا میان یاران امام حسین علیه السلام و لشگر عمر سعد و کوفیان عهد شکن، جدایی افتد تا کربلای دیگری رخ ندهد!

اما این بار با جان و دل به نائب شما عرضه می داریم که : «از تو به یک اشارت    از ما به سر دویدن»

----------------------------------------------------------------------------
1- بحار الانوار (ط- بیروت) جلد 45 ، ص 113
2- بیانات در دیدار دانش آموزان و دانشجویان
3- کمال الدین و تمام النعمة  جلد 2  ص 484
برچسب ها: وبلاگستان ، باشگاه ، سخن ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.