مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از کشف 56قطعه پرنده،50 قطعه ماهی وتعداد 26 قبضه اسلحه از شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل طی هفته گذشته 30 نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که از این متخلفین تعداد 26 قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی که پنج قبضه آنها غیرمجاز گزارش شده است.
وی ادامه داد: این سلاحها طی عملیاتهایی که در حوزه شهرستانهای آباده، اقلید، جهرم، داراب، نورآباد، خرم بید، مرودشت، استهبان،سروستان، خرامه، نی ریز، سپیدان، پاسارگاد، فیروزآباد و ارژن صورت پذیرفت کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: از این متخلفان تعداد 23 قطعه لاشه پرنده کبک، تیهو، مرغابی و قمری کشف و ضبط شد همچنین تعداد 32 قطعه پرنده سهره و یک بهله پرنده سارگپه از متخلفین زنده گیری شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص پرندگانی که بصورت زنده از متخلفین کشف می شود، گفت: پس از بررسی کارشناسی آن دسته از پرندگانی که قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشته باشند رهاسازی می شوند اما بعضی از آنها که دست آموز شده و از چرخه طبیعت خارج می شوند پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز مجاز نگهداری حیات وحش که مورد تایید محیط زیست می باشد قرار می گیرند./س

برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.