استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که کار بسیار بزرگی در مناطق زلزله‌زده استان صورت گرفته، اظهار داشت: قهرمان این کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه منابع و امکانات خود را برای مرهم گذاشتن بر زخم مردم آسیب‌دیده ارسباران بسیج کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه حبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی در آیین تحویل یکصد واحد بازسازی شده توسط ارتش جمهوری اسلامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، با اشاره به وسعت 5500 کیلومتر مربعی حادثه زلزله در این استان تصریح کرد: مردم زلزله‌زده در این حادثه دیدند که نظام در شرایط سخت در کنار آنان است.

وی با اشاره به همبستگی مردم و دولت برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان گفت: دنیا مشاهده کرد که ملت ایران یکپارچه است و اگر نقطه‌ای از کشور از حادثه‌ای متاثر شود همه برای درمان آن بسیج می‌شوند.

علیرضابیگی حضور مقام معظم رهبری در میان زلزله‌زدگان در روزهای اولیه حادثه را آرامش خاطری برای مردم دانست و افزود: آن‌چه امروز دل مردم ما را گرم می‌کند این است که همه آمده‌اند تا ارسباران را بهتر و پررونق‌تر از گذشته بسازند و این حادثه به تعبیر رهبر انقلاب سکوی پرشی برای عمران و آبادانی منطقه شود.

استاندار آذربایجان شرقی تعداد خانه‌های آسیب‌دیده در اثر زلزله را 18500 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 9500 واحد مربوط به ساکنان دایمی این مناطق است که امروز به فضل الهی بیش از 13 هزار خانه پی‌کنی شده و بیش از 10 هزار واحد از آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در سایه دوراندیشی و توجه دولت جمهوری اسلامی بیش از 12 هزار واحد نگهداری احشام نیز برای تامین معیشت پایدار مردم در این مناطق فراهم شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 10 هزار اتاقک مخصوص نگهداری محصولات کشاورزی به عنوان حاشیه امنیت سکونت مردم در این مناطق تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در مراحل مختلف امداد و نجات و بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: آن‌چه از این حادثه به دست آمد دلبستگی ارتش و نیروهای مسلح به مردم بود و نشان داد که به برکت نظام اسلامی، ارتش در سخت‌ترین روزها در کنار مردم حضور داشته و مانند همه دستگاه‌های نظام ایفای نقش می‌کند .

وی با بیان این که اتکای ما در این حادثه به نیروهای سازمان‌یافته بود، خاطرنشان کرد: لشکر 21 حمزه ارتش جمهوری اسلامی در مرحله امداد و نجات به خوبی عمل کرد و در ساعات اولیه که مردم مبهوت حادثه بودند گردان مهندسی ارتش با استفاده از تجربیات و آموزش‌های خود امکان حفاظت از احشام مردم زلزله‌زده را فراهم کرد.

علیرضابیگی به نقش ارتش در پوشش مخابراتی منطقه هم اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی در مراحل بعدی هم قابلیت‌های خود را نشان داد و امروز در روستای عبدالجبار یکصد واحد مسکونی را به عنوان نماد دلبستگی ارتش به مردم تحویل می‌دهد.

وی با قدردانی از فرماندهان، سربازان و مهندسان ارتش جمهوری اسلامی به خاطر تلاش در مراحل مختلف امدادرسانی و بازسازی گفت: مردم منطقه هم قدردان این تلاش‌ها هستند.

گفتنی است یکصد واحد مسکونی بازسازی شده توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روستای عبدالجبار از توابع شهرستان هریس به ساکنان آنها تحویل داده شد. /س

 

 

 

برچسب ها: نظام ، جمهوری ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.