مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت در مورد احتمال افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی گفت:هنوز مدارك قانع كننده اي براي موافقت با اين موضوع از جانب خودروسازان ارائه نشده است.

شهرام میرآخورلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،در خصوص احتمال افزايش مجدد قيمت خودرو به دنبال ارائه درخواست خودروسازان به سازمان حمایت افزود:هرگونه تصميم گيري در مورد افزايش قيمتي مستلزم ارائه اسناد و مدارك قانع كننده از سوي خودروسازان و بررسي همه جوانب از سوي سازمان حمايت است.

وي ادامه داد:به طور کلی هر زمانی که اسناد و مدارک لازم برای بررسی قیمت از سوی خودروسازان ارائه شود و همچنین این شرکتها به تعهدات قبلی خود عمل کنند، در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مير آخرلو با بیان اینکه افزايش قيمت خودرو  همچنين مستلزم اينست كه خودروسازان به تعهدات خود عمل كنند گفت:در مرحله قبلی افزایش قیمت، شركت ها موظف به اجرای پنج تعهد شده‌اند كه شامل بهبود کیفیت،پرداخت تعهدات معوق،ارائه خدمات پس از فروش مناسب، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و پاسخگو بودن مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه موافقت با افزايش مجدد قيمت منوط بر عمل به اين تعهدات و ارائه اسناد و مدارك لازم است، اظهار داشت: تاكنون اسناد و مداركي كه از جانب شركت ها ارايه شده قانع كننده نبوده و ضمن اينكه اين شروط به طور كامل اجرايي نشده است.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو تصريح كرد: خودروسازان تمايل به تعيين قيمت خودرو براساس حاشیه بازار هستند اما ملاک وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری، محاسبه قیمت تمام شده خودرو است و تنها قيمت محصولات بالاي 45 ميليون تومان در حاشيه بازار تعيين مي شود. /عب

برچسب ها: قیمت ، درخواست ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار