معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: اقدام شتابزده مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ، مجریان برگزاری را با مشکل روبرو خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمدمهدی اسماعیلی امروز در جمع خبرنگاران افزود:این اقدام مجلس در فاصله کمی از زمان برگزاری انتخابات درحال انجام است و بر نحوه ساماندهی ستادها و فعالیت های انتخاباتی تاثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تغییرات شتابزده قانون انتخابات احتمال بروز برخی مشکلات را در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوجود خواهد آورد، تاکید کرد: این موضوع نباید گریبانگیر برگزاری انتخابات سالم شود. معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه مجلس هشتم برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را تجمیع کرد، گفت: تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و به دور از هر حاشیه ای انجام خواهیم داد.

وی همچنین به تشکیل قرارگاه عدالت به دستور وزیر کشور در استان ها اشاره و تصریح کرد: این کار نتایج مثبتی به همراه داشته است.

اسماعیلی به التهابات سه ماه اخیر قیمت ها در بازار اشاره کرد و گفت: این موضوع در قرارگاه عدالت استانداری اصفهان به صورت وی‍ژه بررسی و با همت دستگاه های ذیربط و مدیریت استان مهار شد.

وی همچنین از نبود هماهنگی میان بازرسی اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ابراز نارضایتی کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان با بیان اینکه گرانفروشی با گران بودن قیمت ها تفاوت می کند، افزود: افزایش قیمت ها ناشی از گرانفروشی نیست بلکه هزینه تمام شده کالاها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته بستن تعداد زیادی انبار احتکار کالا در این استان را شاهد بودیم، اظهارکرد: اکنون به دلیل نبود ثبات کافی و لازم در بازار شاهد تخلفات زیادی هستیم.

اسماعیلی با انتقاد از وجود بیش از 100 هزار واحد صنفی در اصفهان گفت: در این استان برای هر 17 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی اضافه کرد: این آمار درحالیست که در کشور برای هر 34 نفر و بر اساس استاندارد جهانی برای هر 200 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تغییر استاندار اصفهان گفت:مدیریت استان همچنان با تمام توان خود در راستای اجرای برنامه ها و کاهش مشکلات موجود در سطح اصفهان تلاش می کند و تا این لحظه صحبتی در راستای تغییر وی مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتشار پرتوهای هسته ای در اصفهان گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و فقط یک شایعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: برخی رسانه های غربی با ایجاد این مباحث به دنبال جنجال و تنش در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در استان دو ساختار برای حفاظت از مجموعه های هسته ای وجود دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر ماموریت حفاظت از مجموعه هسته ای در این استان به عهده قرارگاه رافع و کمیته امنیتی است.

رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان افزود: دستیابی به آرامش از مهم ترین اهداف فعالیت مجموعه انرژی هسته ای در کشور است که رسانه های غربی با طرح این شایعه ها درصدد ایجاد نگرانی در میان مردم هستند.

وی همچنین به مشکلات گیتی پسند اشاره کرد و گفت: این مجموعه تولیدی از سال 75 به جذب مبالغی از مردم اقدام کرد و مسوولان آن در سال 85 تعهد دادند که سپرده گیری جدیدی نکنند اما حجم سپرده گذاری های مردم در این مجموعه بالغ بر 400 تا 500 میلیارد تومان شد.

اسماعیلی با بیان اینکه 50 هزار نفر در این مجموعه تولیدی سپرده گذاری کردند، افزود: تداوم این موضوع از سه سال گذشته کنترل شد.

وی با بیان اینکه سهامداران این مجموعه سود 30 درصدی دریافت می کردند، گفت: تاکنون 100 میلیارد تومان از سپرده های مردم توسط این شرکت بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه با رییس بانک مرکزی درباره مشکلات این شرکت مذاکره شده است، اظهارکرد: موسسه مالی و اعتباری مهر آمادگی خود را برای تبدیل سپرده گذاری مردم به سپرده خاص اعلام کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه کارشناسان رسمی، دارایی های گیتی پسند را بیش از سپرده گذاری های مردم تخمین زده اند، افزود: می توان با فروش این دارایی سپرده های مردم را به آنها بازگرداند.

وی با بیان اینکه چهار هزار نفر از کارگران گیتی پسند حقوق معوقه دارند، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت خود را با ارایه تسهیلات برای پرداخت حقوق کارگران این شرکت اعلام کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.