عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده خراسان رضوی گفت : پزشکان خانواده در تمام ساعات روز می تواند به افراد زیر پوشش خود خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه دهد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر حسین خوبان با اشاره به اینکه ساعت کار پزشک خانواده روزانه هشت ساعت و در دو نوبت صبح و بعد ازظهر است اظهارداشت : پزشک خانــــــواده موظف است در تمام ساعت شبانه روز ( بجز ساعات 10 شب تا 7 صبح که با درخواست ستاد استانی و تأئید ستاد کشوری قابل تغییر است) با در اختیار گذاردن تلفن ثابت و همراه خود به کلیه تماس های تلفنی افراد تحت پوشش پاسخ داده و نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی لازم اقدام کند .

وی در خصوص نیاز افراد خانواده به پزشک در خارج از زمان فعالیت پزشک (10 شب تا هفت صبح ) خاطر نشان کرد : چنانچه فردی در ساعت غیر اداری دچار مشکل شد می تواند به یکی از مراکز اورژانس ، بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد برنامه پزشک خانواده مراجعه کند .

عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده ، در صورت نیاز فرد به درمانهای تخصصی از سوی پزشک به متخصص ارجاع داده می شود و انتخاب پزشک مورد نظر با خود فرد می باشد و در این مواقع فرد تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت خواهد کرد اظهار کرد : در صورت مراجعه مستقیم به متخصص و مراکز تخصصی کلیه هزینه ها اعم از ویزیت ، دارو ، آزمایشگاه ، رادیولوژی بصورت آزاد محاسبـــه می شود و به عهده بیمار می باشد.

خوبان با اشاره به اینکه در این برنامه هزینه تزریقات و سرم تراپی در مراجعه به پزشک خانواده رایگان است گفت: همچنین در صورت نیاز به خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی ، اگر نسخه بيمار توسط پزشك خانواده، متخصص و فوق تخصص به آزمايشگاه و تصويربرداري طرف قرارداد و در قالب نظام ارجاع، ارجاع شده باشد، 80درصد هزينه در بخش دولتي و 70درصد هزينه در بخش خصوصي (طبق تعرفه توافقي) به عهده سازمان های بیمه خواهدبود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت ارجاع و بستری شدن بیمار در بخش خصوصی هزینه های وی چگونه پرداخت می شود گفت:در صورتیکه بیمارستان خصوصی طرف قرار داد باشد 95درصد هزینه ها بر اســـاس تعرفه دولتی توسط بیمه ها به بیمارستان و مابقی توسط بیمـــار پرداخت می گردد/س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.