روزنامه ودوموستی چاپ روسیه امروز اعلام کرد؛ ساخت بخش دریایی خط لوله گاز ساوت استریم که شرکت گازپروم روز جمعه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور رسمی آغاز کرد، تا قبل از سال 2013 میلادی میسر نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اين روزنامه به نقل از کارشناسان و یک منبع غیر روسی سرمایه گذار در این طرح گازی، نوشت: کنسرسیوم ساوت استریم ترانسپورت هنوز توافق مقامات ذیصلاح را برای پیشبرد این طرح دریافت نکرده و بیشترین مشکل مربوط به توافق های زیست محیطی است .
کنسرسیوم ساوت استریم ترانسپورت متشکل از چندین شرکت گازی است. 50 درصد این کنسرسیوم متعلق به گازپروم، 20 درصد آن متعلق به انی ایتالیا، 15 درصد متعلق به او د اف ، شرکت برق فرانسه و 15 درصد متعلق به وینترشال آلمان است.
همچنين؛ این کنسرسیوم اکنون در تلاش است تا اسناد و مدارک لازم برای شروع ساخت بخش های زیردریایی این طرح را دریافت کند و پیش بینی می شود، تنها در سال 2013 میلادی به این توافق ها دست یابد.
مهمترین مسئله، مربوط به تحقیقی است که درباره تاثیر منفی این طرح بر محیط زیست در دست انجام است.
کار ساخت این خط لوله، روز جمعه در حضور ولادیمیر پوتین و شماری از مدعوین داخلی و خارجی روسیه در کرانه دریای سیاه در آناپا که نقطه آغاز این خط لوله است، افتتاح شد.
پوتین ابراز امیدواری کرده است؛ روسیه بتواند با این خط لوله، گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را بی نیاز از اوکراین ، به طرزی شایسته تامین کند.
گفتني است؛ خط لوله ساوت استریم طولی بالغ بر 2380 کیلومتر خواهد داشت که 925 کیلومتر آن زیر دریایی بوده و باهدف انتقال گاز در پایان سال 2015 میلادی طراحی شده است.  
خاطرنشان مي شود؛ هزینه این طرح، بالغ بر 16.5 میلیارد یورو برآورد شده و مسیر این خط لوله در راستاي دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان، اسلوونی و در نهایت ایتالیا، عنوان شده است.
برچسب ها: دریایی ، گاز ، خط لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار