نگاهی به آمار و نتایج تیم پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر دوازدهم نشان دهنده پنج برد، پنج تساوی، شش باخت و کسب بیست و یک امتیاز از هفده بازی است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، بیست گل زده و هفده گل خورده و تفاضل گل مثبت سه و در نهایت قرار گرفتن در رده دوازدهم در نیم فصل اول لیگ دوازدهم و اختلاف ده امتیازی با صدر جدول از حوادث این فصل پرسپولیس بود.

مانوئل ژوزه (خوزه) دی خسوس سیلو در حالی به پرسپولیس آمد که پیش بینی می شد با مشکلات زیادی روبرو شود از جمله زمان اندک تا شروع لیگ، عدم انتخاب بازیکنان توسط او در حالی که انتخاب بازیکن توسط سرمربی از عوامل تاثیرگذار در نتایج اوست از نظر بسیاری از افراد بازیکنان پرسپولیس کهکشانی بودند اما ایا افراد جذب شده مطابق اهداف و افکار تاکتیکی ژوزه بودند؟ برخی اعتقاد داشتند با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص رفتن دنیزلی و از دست دادن زمان برای انتخاب سرمربی، انتخاب فردی ایرانی که با روحیات بازیکنانی ایرانی، شرایط تیم های بزرگ،... آشنا باشد بهتر از آوردن یک سرمربی خارجی بود و یک فرد ایرانی خیلی سریع تر می توانست خود را با شرایط هماهنگ کند و همینطور بازیکنان هم با او، از طرفی سابقه ژوزه باعث می شد که هواداران پرسپولیس بعد از پشت سرگذاشتن فصل ناخوشایند یازدهم با حضور او بیشتر به کسب عنوان قهرمانی در فصل دوازدهم امیدوار شوند.

از بزرگترین نقاط ضعف پرسپولیس که قبل از شروع فصل برای بعضی از افراد مشخص بود و با گذشت مدتی از لیگ دوازدهم هم برای بسیاری دیگر روشن شد خط هافبک پرسپولیس بود، از دیدگاه برخی پیشکسوتان شاهد ضعیف ترین خط هافبک پرسپولیس در حدود سه دهه اخیر بودیم، برخی پیشکسوتان و کارشناسان به استفاده از سایر بازیکنان در خط هافبک اشاره می کردند و این که این بازیکنان در پستهای غیر تخصصی شان به کار گرفته می شدند و همچنین در ارتباط با این که پرسپولیس باید برای این پست کلیدی از ابتدای فصل بازیکن جذب می کرد، موارد دیگری ازجمله مشابه بودن سبک بازی افراد مثل قاضی، انصاری فر و زاید ازدیگر مسائلی بود که به آن اشاره می شد، گفته می شد که بهتر بود به جای پرداخت هزینه زیاد برای جذب این بازیکنان درخط هافبک بازیکن به خدمت می گرفتند همچنین طرح این مطلب که با از دست دادن بازیکنانی مثل زارع، بادامکی و ... باید بازیکنانی در سطح بالاتر از این افراد به پرسپولیس اضافه می شد که این اتفاق نیافتد، در ادامه صحبتهایی مبنی بر اضافه شدن یحیی گل محمدی به پرسپولیس مطرح شد که برخی موافق و برخی مخالف آن بودند.

اما به نظر خیلی ها کمک گرفتن از یک مربی ایرانی برای پر کردن فاصله ایجاد شده میان بازیکن و مربی و مسائل ایجاد شده در اثر ناآشنایی مربی خارجی با روحیات بازیکنان، می توانست کمک کننده باشد. بعد از گذشت چندین هفته از شروع فصل همچنان شاهد تغییرات زیاد در ترکیب پرسپولیس بودیم که به گفته بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس، نشان دهنده عدم شناخت ژوزه از بازیکنان بود و شناختی که ژوزه باید تا آن زمان بدست می آورد اما این گونه نشده بود، در کنار گذاشتن شهاب گردان هم از ترکیب پرسپولیس برای حدود ده هفته و به گفته پیشکسوتان در اثر تک اشتباه او در بازی مقابل ملوان بود که منجر به خوردن گل دوم پرسپولیس و کسب تساوی در آن دیدار شد در حالی که پرسپولیس تا قبل از آن با نتیجه دو بر یک پیش برد ضمن اینکه به نظر می رسید استفاده مجدد ژوزه از گردان به اجبار و به دلیل مصدومیت نیلسون بود و با برطرف شدن مصدومیت نیلسون باز هم شاهد کنار گذاشتن گردان بودیم، در حالی که افراد مختلف فوتبالی عملکرد گردان را خوب توصیف کردند و احتمال می دانند با توجه به عدم باخت پرسپولیس در دو بازی که در آنها گردان بار دیگر فرصت حضور در دروازه را پیدا کرده بود، باعث بهتر شدن شرایط روحی و روانی وی استفاده مجدد از او در بازی مقابل تراکتور سازی شود، اما این گونه نشد.

در صحبت با برخی پیشکسوتان در مورد عدم استفاده از گردان، عدم شناخت ژوزه از سابقه گردان از جمله تجربه حضورش در رقابت های آسیایی و دعوت شدنش به تیم ملی مطرح می شود و همچنین اطمینان ژوزه به نیلسون به دلیل شناخت از او.

حال باید دید جایگزین او چگونه عمل خواهد کرد که دو آیا می توانید نقاط ضعف پرسپولیس را به حداقل ممکن برساند یا خیر؟/آق

برچسب ها: ژوزه ، پرسپولیس ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار