نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌اگر ما به نظام، انقلاب،‌مبارزه با آمريكا ووفاداري به ولايت فقيه اعتقاد داريم بايد در راستاي كاهش هزينه‌هاي جاري و افزايش درآمد حاصل از فروش نفت گام برداريم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد كه قبل ازظهر امروز (دوشنبه 20 آذرماه) درششمين نشست مشترك تعامل وهم انديشي مسئولان پدافند غير عامل دستگاه‌هاي اجرايي كشور در محل تالار مدرس مجلس شوراي اسلامي ايران سخنراني مي‌كرد، گفت: يكي از مسائل بسيار مهمي كه رهبر معظم انقلاب همواره به آن توجه داشتند رصد مسائل مهم و بلندمدت نظام جمهوري اسلامي ايران است كه در اين ميان مقوله علم و دانش يكي از اين موارد مهم است.

وي با بيان اينكه مقوله علم در جمهوري اسلامي ايران يكي از مهم‌ترين مسائل كليدي است، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين زمينه به پيوند علم و مديريت اجرايي كشور و همچنين پيوند دانش با صنعت تاكيد داشتند كه متاسفانه آن طور كه شايسته بود به اين مسائل توجه نشده است.

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در ادامه تاكيد كرد: نكته ديگري كه از مسائل مهم نظام و  مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، دانش‌هاي نوين همچون صنعت هسته‌اي، فناوري،‌ هوا و فضا، پرتاب ماهواره، موشك بالستيك، ژنتيك، نانو و ... است.

وي تاكيد كرد: اين علوم مورد تاكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته و به سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.

نماينده تهران در ادامه اين نشست تصريح كرد: از ديگر مقولاتي كه بايد در اين حوزه به آن اشاره كرد، پدافند غير عامل است كه رهبر معظم انقلاب به خوبي آن را رصد و به عنوان يكي از سياست‌هاي راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران به آن اشاره كرده‌اند.

ابوترابي‌فرد با بيان اينكه اگر موضوع پدافند غيرعامل به عنوان مسئله مهم و كليدي به يك موضوع مهم راهبردي و استاتيك نظام تبديل نمي‌شد، چنين نشست‌هايي نيز تشكيل نمي‌شد و لذا با اين توجهات موضوع پدافند غيرعامل براي كشورمان بسيار روشن است و جمهوري اسلامي ايران از بسياري از كشورهاي جهاني جلوتر خواهد رفت.

نايب رئيس مجلس درادامه اظهار داشت: مجلس با تمام توان در خدمت پدافند غير عامل بوده و به اين مسئله مهم مي‌پردازد.
در ادامه اين نشست ابوترابي‌فرد تاكيد كرد: ما هيچ قدرت تاثير گذار در منطقه آسيا و صحنه‌هاي بين المللي هستيم و شرايط طرح شده توسط دشمنان يك سكوي پرش براي ايران است كه بايد در اين زمينه از همه ظرفيت‌ها استفاده شود تا هزينه‌هاي جاري كاهش پيدا كند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: اگر ما به نظام، انقلاب، مبارزه با آمريكا وفاداري به ولايت فقيه اعتقاد داريم بايد در راستاي كاهش هزينه‌هاي جاري كشور و همچنين افزايش درآمد حاصل از فروش نفت تلاش كنيم.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: سیاست ، نظام ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار