سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تخصیص ارز از سوی دولت به حوزه دارو غیر کارشناسی بوده است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ سلیمان عباسی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه به نظر مجلس عملکرد دولت در تخصیص و اولویت‌بندی ارز برای خرید مواد اولیه دارو کارشناسی نبوده، گفت: بحث دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه باید از سوی دولت مدیریت شده و در اولویت تخصیص ارز قرار گیرند.

سلیمان عباسی با یادآوری حضور غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: علت اصلی حضور غضنفری در نشست امروز پاسخگویی درباره قرار نگرفتن دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت اول و دوم تخصیص ارز است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به نظر مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان عملکرد دولت در تخصیص و اولویت بندی ارز برای خرید مواد اولیه دارو کارشناسی نبوده است، گفت: به‌طور حتم نیاز مردم برای دسترسی به وضعیت مطلوب سلامت باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نظام سلامت باید جزء اولویت‌های نخست تخصیص ارز قرار گیرد، افزود:‌ تهیه دارو چون با سلامت مردم ارتباط دارد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت: در شرایط کنونی تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بسیار با اهمیت‌تر از تهیه غذا است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید درباره تعیین اولویت ارز به دارو تجدید نظر کند به ایکانا گفت: به‌طور حتم بحث دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه باید از سوی دولت مدیریت شده و در اولویت تخصیص ارز قرار گیرند./ح
برچسب ها: ارز ، دارو ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار