عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: معمار تحت تأثیر آداب، فرهنگ و اقلیم جوامع فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد رضا اسماعیلی در نخستین همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا، با بیان اینکه جمع کردن یک گروه متخصص در زمینه شهرسازی کار بزرگی است، گفت: این همایش ها باعث آشنایی جوانان با فضاهای آکادمیک در رشته های مختلف می شود.

اسماعیلی ادامه داد: فراگیری علم از فرهنگ ها و مردم دیگر سرزمین ها دستور پیامبر اسلام(ص) است و ما باید با سبک های مختلف معماری در جهان آشنا شویم و مهم این است که ما آموخته های خود را از دیگران بومی سازی کنیم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز ما در ساختمان ها 22 مبحث را اجرا می کنیم و بعد از 17 سال تلاش موفق شدیم 90 درصد از ساختمان های خود را استاندار بسازیم، افزود: ما در مبحث معماری و شهرسازی هم آماده همکاری با شهرداری محترم هستیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم آرامش را برای شهروندان به ارمغان آوریم و یک شهر را از جنبه های مختلف حمایت کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ساخت یک شهر جنبه های مختلفی دارد، اما متاسفانه در کشور ما تاکنون به تمام این جوانب توجه نشده است .

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز گام های موثری برای زیبا سازی سیمای شهری برداشته شده است، گفت: عدم وجود نظارت و کنترل در شهرها مسئله ای است که ما در گذشته با آن روبرو بوده ایم.  /س

برچسب ها: معمار ، فرهنگ ، آداب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.