محسن تربیت دوست، یک مجموعه برنامه آموزش زبان در قالب داستانی و را برای شبکه جهانی سحر کارگردانی می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این مجموعه را سید‌علی ابوطالبی در 52 قسمت 25 دقیقه ای عهده‌دار است و طی آن، زبان‌فارسی به اردو‌زبانان مخاطب سیمای اردوی این شبکه بین المللی، آموزش داده می‌شود.

ابوطالبی پیش از این برنامه «رحلة مع الفارسیة » را برای آموزش زبان فارسی به عرب زبانان، برای شبکه الکوثر ساخته که هم اکنون در حال پخش از شبکه آی فیلم است.

در این مجموعه برنامه دو بازیگر هندی(پرستو الرحمان) و پاکستانی (علمدار عباس زيدي)به ایفای نقش می پردازند.

تهیه‌کننده این برنامه با بيان آنکه مجموعه «آموزش زبان فارسی» در قالبي نمایشی به آموزش زبان فارسي به صورت كاربردي مي‌پردازد، اظهار كرد: مخاطبان در طول برنامه با زن و شوهري جوان از كشور پاكستاني همراه مي‌شوند كه براي تحقيق در مورد ساخت یک مجموعه برنامه مستند به ايران سفر كرده‌اند. «سميرا»‌(كه دانش‌آموخته زبان فارسي از دانشكده ادبيات دانشگاه تهران است و قبل از ازدواج، چند سالی را در ایران گذرانده است، به همراه همسرش «دانيش»‌(كه تهيه‌كننده تلويزيون پاكستان است، با توجه به تصويب طرح تولید مستندی توسط «دانيش» پيرامون آثار باستاني و جاذبه‌های گردشگري ايران، عازم اين سفر مي شوند. اين زوج، در طول زمان اقامت خود در ایران به منازل دوستان دوران دانشجويي «سميرا» مي‌روند.

و زبان فارسي؛ در جريان گفت‌و‌گوهاي صورت گرفته بين اين دو و دوستان ايراني آنها به مخاطبان اردو‌زبان آموزش داده مي‌شود و اين روند تا جايي پيش مي‌رود كه «سمیرا» و «دانیش» به مرور مي‌توانند به راحتي به زبان فارسي صحبت كنند.

وي از حضور بازيگران ايراني در نقش‌هاي مكمل در كنار دو بازيگر هندي و پاكستاني خبر داد و تصريح كرد: علاوه بر استفاده از قالب نمايشي و داستاني در اين برنامه، در بخش‌هایی از آن نيز با استفاده از موشن گرافیک، مبحث آموزش در اولویت داستان‌پردازی قرار می‌گیرد تا هدف آموزشی برنامه به خوبی محقق شود.

ابوطالبی با اشاره به اینکه پیش تولید این مجموعه از حدود سه ماه قبل آغاز شده است، گفت: هدف از تولید این برنامه، آموزش زبان فارسی در سطح پایه به طیف گسترده‌ای از مخاطبان اردو‌زبان شبکه سحر با توجه ویژه به موضوعاتی همچون تنوع فرهنگی، اقلیمی، نمادها و آثار فاخر معماری و آداب و سنن ایرانیان است.

این تهیه کننده تلویزیونی با اعلام خبر شروع تصویربرداری این مجموعه که فعلا «آموزش زبان فارسی» نام دارد، افزود: تصويربرداري اين سریال در لوكيشن‌هاي مختلفي همچون خانه، پارك‌ها و مراكز فرهنگي و هنري و در شهرهاي تهران، اصفهان، شيراز و مشهد و بخش‌هايي از آن نيز در كشور پاكستان انجام خواهد شد.

ابوطالبی در پایان، با بیان اینکه تصویربرداری این برنامه تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تدوین مجموعه مذکور را بهروز خباز خوب بر عهده خواهد داشت و مراحل نهایی تولید تا پایان شهریور ماه سال 92 انجام خواهد شد.

از دیگر عوامل تهیه و تولید مجموعه «آموزش زبان فارسی»؛ هاشم گرامی (مدیر تصویربرداری)، احسان صابریان (صدابردار)، علیرضا وکیلی (مدیر تولید)، امیر جاودانی زرین (دستیار کارگردان و برنامه ریز) و لیلا آجامی (مجری طرح) را می‌توان نام برد/ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار