حزب کنگره برای جمهوری که منصف مرزوقی رئیس جمهوری تونس بنیان گذاشته است، تهدید کرد از دولت تحت رهبری حزب اسلامگرای النهضه خارج خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه از تونس ، محمد عبو دبیر کل حزب کنگره برای جمهوری / چپ میانه / یکشنبه به خبرنگاران گفت:« در صورتی که پیشنهادهای این حزب و پیشنهادهای رئیس افتخاری آن یعنی منصف مرزوقی در نظر گرفته نشود ، به زودی دولت را ترک خواهد کرد.»

این حزب پیش از این تهدید کرده بود ائتلاف سه جانبه حاکم را که مرکب از النهضه و حزب چپ میانه دیگر یعنی التکتل است ، ترک کند.

ریاست حزب التکتل برعهده مصطفی بن جعفر رئیس مجلس موسسان تونس است.

هشدار جدید یکشنبه این حزب ده روز پس از درخواست رئیس جمهوری تونس برای دولت محدود جدید که بتواند پاسخگوی انتظارات مردم فقیر در مناطق باشد، صورت می گیرد.

اواخر نوامبر، مرزوقی از خطر بی ثباتی در کشور پس از تظاهرات و موج خشونت ها ابراز نگرانی کرده بود. در این تظاهرات و خشونت ها سیصد تن در سلیانه در غرب تونس که ساکنان آن خواستار شرایط بهتر زندگی هستند زخمی شدند.

وی با اشاره به فاصله بین انتظارات گسترده مردم و بازده دولت گفته بود:« منفعت تونس اکنون دولت محدود و موثری را ایجاب می کند که صلاحیت ها را در خود جای دهد.»

 مرزوقی درخصوص اصلاح دولت تونس که رهبری آن را حمادی جبالی برعهده دارد ، اختیاری ندارد.

حمادی جبالی به حزب النهضه که در مجلس موسسان تونس اکثریت دارد ، وابسته است.

محمد عبو یکشنبه بار دیگر خواستار دولتی محدود شد و به متحدان النهضه ای خود ضرورت مشارکت دادن حزب کنگره برای جمهوری را خاطر نشان کرد.

وی یکشنبه گفت:« تا چه زمانی باید تصمیمات بدون مشروط قبلی را توجیه کرد.»

عبو وزیر سابق دولت جبالی مه گذشته در اعتراض به کندی دولت در رسیدگی به پرونده های فساد مالی استعفا کرد.

هشدار حزب کنگره برای جمهوری در شرایط بحران بین اسلامگرایان و اتحادیه کل کار تونس ، مهم ترین اتحادیه کشور صورت می گیرد که خواستار برپایی اعتصابی عمومی برای روز پنجشنبه شده است.
برچسب ها: تونس ، مرزوقی ، محمود عبدو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار