سه اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي در نشست مطبوعاتي تاکيد کردند که حمايت از هر کانديداي رياست جمهوري در راستاي پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علي بازگير دبير کل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد، محمد علي سعادتي قائم مقام سازمان اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد و احسان عباسي دبير کل اتحاديه سوم دانشگاه آزاداسلامي،  در نشست مطبوعاتي که امروز يکشنبه (19آذرماه) در دفتر اتحاديه اول برگزار شد، در راستاي بررسي اهميت 16 آذر روز دانشجو  به بحث و گفتگو پرداختند.

بازگير با اشاره به تلاش دشمن براي ايجاد اختلال بر سر راه پيشرفت    کشورمان گفت: غرب همواره با اعمال تحريم‌ها و تهديدات درصدد ايجاد موانع بر سر راه پيشرفت  کشورمان است تا با تضعيف روحيه ملتمان بتواند به اهداف شوم خود دست پيداکند.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه با نزديک شدن به انتخابات، هر رفتاري که باعث اختلال در کشور شود قابل قبول نيست، تأکيد کرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، ورود اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي به فضاي انتخاباتي را در حال حاضر به صلاح نمي‌دانيم.

بازگير افزود: تا زماني که اسامي کانديداها اعلام و تأييد نشده باشد وارد فضاي انتخاباتي نخواهيم شد و بدون شک در زمان مناسب، فعاليت‌هاي خود را در چارچوب فرمايشات و توصيه‌هاي رهبري انجام خواهيم داد.

دبيرکل اتحاديه تشکل‌هاي دانشگاه آزاد اظهار داشت: اتحاديه اول در راستاي فعاليت‌هاي خود براي انتخابات، وارد مصداق خاصي نمي‌شود و از سوي ديگر در نيمه دوم زمستان (بهمن-اسفندماه) همايشي را در راستاي کليت انتخابات  برگزار خواهيم کرد.

بازگير با بيان اينکه از کانديداي خاصي حمايت نخواهيم کرد، افزود: با توجه به تأکيدات و فرمايشات رهبري براي عدم ايجاد تفرقه، اتحاديه اول نيز پيرو توصيه‌هاي ايشان حرکت خواهد کرد.

دبيرکل اتحاديه سوم با اشاره به فعاليت قوي دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه‌هاي  دولتي کشورمان مطرح کرد: دانشگاه آزاد چه در دوره‌هاي انتخابات رياست جمهوري و چه در دوره انتخابات شوراي شهر به صورت فعالانه عمل کرده‌اند و وظيفه تمامي ما اين است که در انتخابات شرکت و فضا را نيز براي دانشجويان به دور از تنش آماده سازيم.

دبيرکل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد با اشاره به حمايت اين اتحاديه از کانديداي شدن فرهاد دانشجو براي رياست جمهوري تصريح کرد: فرهاد دانشجو فردي آکادميک و اخلاق محور و کمتر در فضاي سياسي قرار دارد و چنانچه روزي بخواهد کانديداي شود از  او استقبال و در مورد حمايت از دانشجو نيز پيرو فرمايشات رهبري عمل خواهيم کرد.

عباسي نيز در راستاي حمايت از دانشجو براي انتخابات رياست جمهوري گفت: براي حمايت از هر کانديداي معيارهايي را براي خودمان داريم که تمامي آنها برگرفته از فرمايشات مقام معظم رهبري  خواهد بود.

وي در ادامه افزود: جنبش‌هاي دانشجويي هميشه آرمان خواه بوده‌اند که در مقابل خواهان صداقت در رفتار و عملگرايي  از کانديداها  هستند.

دبيرکل اتحاديه سوم با اشاره به عدم  تاثيرپذيري دانشجويان از فرامين روساي دانشگاه‌ها گفت: نمي‌توانيم بگوييم که در گذشته، اتحاديه‌ها و تشکل‌هاي دانشجويي تحت تأثير روساي دانشگاه‌ها قرار گرفته بودند، چراکه بارها دانشجويان در مقابل افکار و عقايد رؤسا ايستادگي و در پي آن نيز هزينه‌هاي سنگيني را  پرداخت کردند.

وي در ادامه افزود: جنبش دانشجويي، هر زمان که وارد بازي قدرت شد از هدف اصلي خود که آرمان‌خواهي بود فاصله گرفت و تمام تلاشمان را در اين راستا قرار خواهيم داد که از دانشگاه قدرتي را نخواهيم تا بتوانيم به وظايف خودمان به خوبي انجام دهيم.

دبير کل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد تصريح کرد: جنبش دانشجويي وظيفه‌اي ندارد که گفتمان احزاب سياسي را براي خود ترويج دهد، بلکه وظيفه دارد خوراک فکري جامعه را  فراهم سازد.

عباسي با اشاره به فعاليت‌هاي تشکل دانشجويي در سال 88 گفت: درسال 88 بدون کوچکترين تنشي تمامي برنامه‌هاي دانشگاه آزاد  واحد کرمانشاه برگزار شده بود، در حالي که در دانشگاه‌هاي دولتي شاهد بروز تنش‌ها و بحران‌هاي زيادي بوديم.  

دبير کل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد با بيان اينکه اين دانشگاه به نسبت دانشگاه‌هاي دولتي، کمتر داراي حاشيه است، اظهار داشت: دليل اين امر اين است که مستکبران و بيگانگان بر روي دانشگاه‌هاي دولتي بيشتر متمرکز مي‌شوند و کوچکترين اتفاق را به بزرگترين بحران تبديل مي‌کنند.

بازگير با اشاره به خود مرجعي دانشجويان در ورود به سفارت انگليس در سال گذشته گفت: اتحاديه اول با حضور دانشجويان در مقابل سفارت انگليس، موافق ولي با ورود آنان به اين سفارت مخالف بود که البته با اعلام مخالفت  اتحاديه‌ ما با عملکرد اين دانشجويان، به اين امر متهم  شديم که از آرمان‌هاي مقام معظم رهبري فاصله گرفته‌ايم.

وي در ادامه افزود: جنبش دانشجويي اگر دچار اشتباه شود قابل گذشت است ولي اگر مسئولي که داراي چندين سال سابقه بوده دچار اشتباه و خطايي شود، قابل گذشت نيست.

بازگير با ارائه راهکاري براي جلوگيري از خود مرجعي برخي دانشجويان تصريح کرد: هر زمان که عملکردمان با ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري فاصله مي‌گيرد با مشکلاتي مواجه مي‌شويم و اگر دانشجويان در زمان ورود به سفارت انگليس در عين آرمان‌گرايي، واقعيات جامعه را هم نظر مي‌گرفتند دچار خود مرجعي نمي‌شدند.

دبيرکل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد در پايان خاطرنشان کرد: کليه جنبش‌هاي دانشجويي اگر به سخن شهيد بهشتي  مبني براينکه "دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا مي‌شود" توجه کنند قطعا مي‌توانند به دور از هرگونه تنش و هياهو فعاليت‌هاي دانشجويي خود را دنبال کنند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: اتحادیه ، تشکل ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار