رئيس کميته وزارتي موسوم به ابتکار صلح عربي در سخناني با اعتراف ضمني به شکست اين کميته و همچنين با تصريح بر شکست کميته چهار جانبه بين المللي ، خواستار تجديد نظر در طرح سازش عربي شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هدف از طرح سازش عربي که عربستان ده سال پيش مطرح کرد و همچنين هدف از تشکيل کميته چهارجانبه بين المللي متشکل از آمريکا ، اتحاديه اروپا ، روسيه و سازمان ملل متحد ، سازش بر سر فلسطين بود. 

 حمد بن جاسم آل ثاني در ابتداي نشست کميته وزارتي ابتکار صلح عربي در دوحه گفت: از ابتدا گفته ايم ابتکار عربي براي همه هميشه به قوت خود باقي نخواهد ماند ما به هر بهايي براي صلح تلاش نمي کنيم و صلح براي ما به معناي سازش نيست .

وي افزود : طبيعي و منطقي است که پس از گذشت ده سال واقعگرايانه بيانديشيم تا روند صلح از جمله ابتکار عربي را بار ديگر ارزيابي کنيم و به صورت عميق تغييرات پي در پي را در منطقه و جهان بررسي کنيم و با دقت اشتباه و نقش خود را براي مرحله آينده مشخص کنيم.

بن جاسم از کميته چهار جانبه بين المللي نيز انتقاد کرد و گفت :  بايد در عملکرد کميته چهارجانبه بين المللي بازنگري و مفيد بودن ادامه بقاي آن را بررسي کرد . اين کميته شکست وناتواني اش را در محقق کردن هرگونه دستاوردي ثابت کرده است.

برچسب ها: قطر ، عربی ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار