ورزش هایی که در ورزشکاران مبتلا به صرع نیاز به محدودیت دارند شامل آنهایی می شوند که همراه با استرس، خستگی افزایش تعداد تنفس شديد و استفاده از وسایلی که بالقوه خطرناک هستند.

مجید حسن زاده کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: نظریات در ارتباط با اثرات ورزش روی صرع متفاوت است گروهی عقیده دارند که هیچ فرقی در شدت و تناوب حملات صرعی یا میزان داروی ضد صرع مورد نیاز در فرد ورزشکار و غیر ورزشکار وجود ندارد.

وی گفت: و از سوی دیگر گروهی عقیده دارند که تخلیه های صرعی طی فعالیت  و بعد از آن کاهش می یابد و در زمان فعالیت ورزشی نسبت به زمان استراحت حملات کمتری مشاهده می شود. اما از طرفی افزایش تنفس و خستگی از عوامل تحریک کننده حملات صرعی هستند.

حسن زاده تصریح کرد: مناسب ترین فعالیت ها برای افراد صرعی آنهایی است که نیاز به آمادگی هوازی و تمرکز با مهارت تکنیکی متوسط دارند و استرس کمی به ورزشکار تحمیل میکند و به طور کلی ایجاد یک تعادل مناسب بین بیماری درمان آن و فعالیت ورزشی مناسب که دارای فواید عمده ای در سلامت بیمار هستند بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ورزش هایی که در ورزشکاران مبتلا به صرع نیاز به محدودیت دارند شامل آنهایی می شوند که همراه با استرس شدید، خستگی شدید افزایش تعداد تنفس شدیدو استفاده از وسایلی که بالقوه خطرناک هستند و آنهایی که نیازمند تنها بودن طولانی هستند./ح


برچسب ها: صرع ، ورزش ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۳
درباره تمرکز لطفا مطلب بنویسید با تشکر
آخرین اخبار