رئیس کمیته پزشکی گفت: یکی از اهداف کمیته پزشکی آموزش مبانی مبارزه با کنترل دوپینگ در تمامی تیم های ملی است که این امر باعث شده طی 5 سال گذشته یک نمونه تست مثبت هم وجود نداشته باشد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،احمد هاشمیان-رئیس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر تلاش جدی در کنترل و مبارزه با دوپبنگ در فوتبال تشکر کرده که این امر باز می گردد به آموزش های پی در پی در تمامی رده های تیم های ملی آقایان و بانوان، باشگاهها و هیاتهای فوتبال استان های کشور. در واقع ما با آموزش های مداوم در اردوها و اطلاع رسانی در خصوص مکمل ها سعی کردیم تا از ورود این پدیده مزموم در تیم های ملی جلوگیری کنیم.

در همین راستا با متخصصان تغذیه و پزشکان  تیم های ملی نشست های مختلفی را برگزار و در خصوص استفاده از مکمل های ورزشی مجاز بحث و تبال نظر صورت گرفت.

وی افزود: در 5 سال گذشته هیچ نمونه مثبتی از بازیکنان ملی پوش در تورنمنت های بین المللی اعلام نشده و این در حالی است که تیمهای ملی بانوان و آقایان در حجم بالایی در تورنمنت های بین المللی حضور دارند. جا دارد از کادر فنی تیم ها برای همکاریشان با کادر پزشکی تشکر کنم.

کمیته پزشکی  در هر بخشی از ورزش کشور در سطح باشگاهی و ملی مستقر بود تا در نهایت با از بین بردن دوپینگ، ورزش پاک و سالمی داشته باشیم.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه بیان کرد: تاکنون 16 دوره آموزشی مبانی مبارزه با  کنترل دوپینگ در استانهای کشور برگزار شده و قصد داریم تا پایان سال برای مابقی استانهای کشور نیز این دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

هاشمیان در پایان گفت: 26 آذرماه در آذربایجان شرقی و یکم دی ماه در خراسان رضوی یک دوره همایش آموزش مبانی مبارزه با کنترل دوپینگ برگزار خواهد شد و قرار است تا 5 دی ماه نیز یک دوره آموزشی به میزبانی استان البرز برگزار شود .در واقع این استان در صدد فراهم کردن مقدمات برگزاری این دوره است ودر صورت اعلام آمادگی از سوی هیات فوتبال استان البرز، این دوره آموزشی نیز برگزار می شود./با
برچسب ها: هاشمیان ، کمیته ، دوپینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار