رئيس‌جمهور تحريم و فشارهاي اقتصادي دشمنان عليه ملت ايران را موضوعي بچه گانه توصيف كرد و گفت:‌ ايران كشوري بزرگ با اقتصادي گسترده است و با اين گونه مشكلات در هم نمي‌شكند و به رغم فشارهاي فراوان، توانمندي‌ها و روحيه خود را بازيافته و در مسير پيشرفت و عزت گام برمي‌دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در ديدار «ليور گروگن» سفير جديد ايرلند روابط دو كشور ايران و ايرلند را تاريخي و ديرينه دانست و اظهار داشت: هيچ نقطه منفي در تاريخ روابط دو كشور وجود نداشته و مي توان بدون هيچ گونه محدوديتي روابط دو كشور را تا حداكثر ممكن گسترش داد.

رئيس جمهور با تاكيد براينكه برپايي عدالت موجب ايجاد صلح‌، امنيت و دوستي پايدار در جهان خواهد شد و چنين شرايطي به نفع همه ملت هاست، گفت: مشكلات كنوني جهان از ناحيه عده‌اي است كه خواهان تسلط بر دنيا هستند و با شعار حقوق بشر و دموكراسي قصد دارند منافع ساير ملت ها را به نفع خود مصادره كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه انسانها براي دوست داشتن و عشق ورزيدن آفريده شده اند، اظهار داشت: نگاه و فرهنگ ملت ايران در طول تاريخ دوستانه بوده و ملت ها بايد با همكاري يكديگر اجازه ندهند كه سلطه گران مطالبات خود را بر آنها تحميل كنند و با فراهم كردن شرايط دوستانه و برابر، زندگي سعادتمندي براي خود و جهانيان به وجود آورند.

احمدي نژاد با بيان اينكه مسائل و مشكلات را نمي توان با جنگ حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: مستكبران كه روزي از صدام عليه ملت ايران حمايت كردند، امروز نيز به بهانه هسته اي با ايران مخالفت و دشمني مي كنند در حاليكه ملت ايران هميشه اهل گفتگو و تعامل بوده و بيشترين همكاري ها را در اين زمينه انجام داده و معتقديم راهي جز گفتگو و تعامل وجود ندارد.

احمدي نژاد تحريم و فشارهاي اقتصادي دشمنان عليه ملت ايران را موضوعي بچه گانه توصيف كرد و اظهار داشت:‌ ايران كشوري بزرگ با اقتصادي گسترده است و با اين گونه مشكلات در هم نمي شكند و به رغم فشارهاي فراوان، توانمندي ها و روحيه خود را بازيافته و در مسير پيشرفت و عزت گام برمي دارد البته از شرايط موجود استقبال نمي‌كنيم و معتقديم دوستي به نفع همه خواهد بود.

وي اظهار داشت: با وجود تحريم عليه ملت ايران امروز همگان شاهدند كه مشكلات اقتصادي كشورهاي اروپايي، نسبت به ايران بيشتر است.

رئيس جمهور گفت: سياست و اقتصاد براي دوستي است نه براي دشمني ورزيدن و بي‌ترديد هر كس غير از اين راه را انتخاب كند اول خودش متضرر شده است.

وي اظهار اميدواري كرد؛ با همكاري همه ملت ها رفاه و سلامتي براي همگان ايجاد و مشكلات جهاني حل شود.

"ليور گروگن" سفير جديد ايرلند نيز در اين ديدار با تقديم استوارنامه خود به احمدي نژاد اظهار داشت: روابط ايران و ايرلند روابطي ديرينه بوده و ايرلند ساليان سال با ايران رابطه دوستانه داشته است.

سفير جديد ايرلند در ايران با بيان اينكه ايران كشوري با تمدن هزاران ساله است، اظهار داشت: دو كشور از روابط خوب و ديرينه اي برخوردار هستند و ملت ايران به خاطر داشتن تمدني غني و نقش آفريني در دنيا هميشه براي ملت ايرلند قابل احترام است.

وي تصريح كرد: ايرلند به دنبال ارتقاء روابط با جمهوري اسلامي ايران است و مصمم است روابط خود را به صورت با ثبات و منطقي با ايران ادامه دهد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار