مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: دومین مرکز داده استان برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و پشتیبانی این شبکه ایجاد می شود.

مرکز داده (Data Center) به مجموعه ای از خدمات گرها، زیرساخت های ارتباطی و امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از خدمات تحت شبکه مانند اینترنت و اینترانت بکار می رود.

تقی شفیعی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: این مرکز داده با اعتبار حدود 10 میلیارد ریال و در نزدیکی فرودگاه اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز با برنامه ریزی سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد می شود تصریح کرد: مراحل عملیاتی این طرح آغاز شده و هم اینک نصب تجهیزات، بستر فیبرنوری و آماده سازی سایت در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود این مرکز داده تا اوائل سال 1392 به بهره برداری برسد. شفیعی با بیان اینکه اصفهان بعنوان استان درجه یک برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است،گفت: ایجاد این مرکز داده از پیش نیازهای اتصال استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات کشور و ایجاد قرارگاه پدافند غیر عامل استان است.

مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه تمام دستگاههای اجرایی موظف به اتصال به شبکه ملی اطلاعات و ارایه خدمات الکترونیکی هستند.

وی اضافه کرد: اولین مرکز داده استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل نیست و بیشتر وب سایتهای داخل استان را میزبانی می کند.

شفیعی پیش از این گفته بود که مجموعه های دولتی استان برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات باید فرم مربوط به ایجاد شبکه های اختصاصی بین واحدهای سازمانی دستگاههای اجرایی را که در نشانی اینترنتی markazi.cra.ir قرار دارد تکمیل و به اداره فناوری اطلاعات استان اصفهان ارسال کنند.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات در کشور فراهم خواهد شد.

یاد آور می شود : اولین مرکز داده استانی کشور در سال 1383 در اصفهان راه اندازی شد/س

برچسب ها: اصفهان ، راه ، اندازی ، مرکز ، داده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.